کنستانتین پتروویچ فئوکتیستوف فضانورد

فضانورد اهل اتحاد جماهیر شوروی

کنستانتین پتروویچ فئوکتیستوف فضانورد

کنستانتین پتروویچ فئوکتیستوف فضانورد اهل اتحاد جماهیر شوروی

کنستانتین پتروویچ فئوکتیستوف در 7 فوریه 1926 در روسیه امروزی بدنیا آمد او یک طراح فضاپیما و یک فضانوردی روسی است.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

که به همراه ولادیمیر ام کوماروف و بوریس بی یگوروف در اولین پرواز فضایی چند نفره جهان در سال 1964بهنام وسخود 1 شرکت داشت. هنگامی که استان محل تولد کنستانتین در جنگ جهانی دوم اشغال شد، او در آن زمان فقط 16 سال داشت و به عنوان پیشاهنگ ارتش شوروی مشغول به کار بود او توسط آلمان ها اسیر شد و به اعدام محکوم گشت اما وقتی در هنگام اعدام تیر به گردن او خورد تظاهر به مرگ کرد و بعد از محل دفن جنازه ها در اردوگاه نازی ها فرار کرد او بعد ها در دانشکده ای در مسکو به عنوان مهندس مشغول به کار شد و در سال 1955 دکتری خودش را دریافت نمود و از آن موقع او در برنامه های فضایی شوروی شرکت داشت و در طراحی های مربوط به حوزه های فضا پیما و تجهیزات مربوطه کار می نمود.

پس از پرتاب اسپوتنیک 1 در 4 اکتبر سال 1957 و اولین پرواز موفق یوری گاگارین به فضا در 12 آوریل 1961فئوکتیستوف نشان پرچم سرخ را دریافت کرد. در طول پرواز وسخود 1 در حدود 12 الی 13 اکتبر سال 1964 فئوکتیستوف آزمایشات و مشاهدات علمی گسترده ای را انجام داد.وسخود 1 علاوه بر این که بیش از 1 نفر را درخودش جای داده بود اولین فضاپیمایی بود که متخصصینی مانند پزشک ها و مهندشان را نیز با خود حمل میکرد. پس از عملیات وسخود1 فئوکتیستوف  به شغل مهندسی اش بازگشت ونقش عمده ای در طراحی ایستگاه های فضایی میر و سالیوت را ایفا کرده است.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.