پرواز مریخ نورد نبوغ در سیاره سرخ چگونه انجام می شود

پرواز در سیاره سرخ

پرواز مریخ نورد نبوغ در سیاره سرخ چگونه انجام می شود

پرواز مریخ نورد نبوغ در سیاره سرخ چگونه انجام می شود

پرواز مریخ نورد نبوغ در سیاره سرخ با موفقیت انجام شده است و قرار است برای بار شوم نیز این کار را انجام دهد تا دانشمندان بتوانند در رابطه با شرایط پرواز در مریخ اطلاعات بیشتری کسب کنند.اگر به سیاره مریخ علاقه مند هستید تا انتهای مقاله با مجله آندرومدا مگ همراه باشید.

بالگرد مریخی نبوغ عکس حماسی از مسیرهای مریخ نورد را می گیرد و پرواز سوم را در روز یکشنبه انجام می دهد

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود ، بالگرد تاریخ ساز مریخ تاریخ ناسا سومین پرواز خود را در این آخر هفته انجام دهد.

تیم بالگر مریخی نبوغ  در اوایل صبح یکشنبه (25 آوریل) برای پرواز شماره سه هدف قرار گرفته است. طبق برنامه پرواز ، نبوغ باید 16.5 فوت (5 متر) بالاتر از کف دهانه جزیرو مریخ را طی کند ، در مجموع 330 فوت (100 متر) را طی کند و 80 ثانیه در ارتفاع بماند ، خلبان ارشدهاوارد گریپ  از آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا امروز (23 آوریل) در یک پست وبلاگ این مطلب را  نوشت.

گریپ  زمان تخلیه تخمینی را اعلام نکرد اما گفت که انتظار می رود داده ها و عکس ها از ساعت 10:16 صبح EDT (1416 GMT) روز یکشنبه به زمین بیایند.

دو پرواز اول نبوغ خیلی دچار مشکل نشد . در اولین پرواز پیشگامانه خود ، که روز دوشنبه (19 آوریل) رخ داد ، نبوغ مستقیم بالا و پایین رفت ، به حداکثر ارتفاع حدود 3 فوت (3 متر) رسید و 39.1 ثانیه در ارتفاع ماند. روز پنجشنبه (22 آوریل) ، هلی کوپتر خورشیدی برای مدت زمان نزدیک به 52 ثانیه در هوا باقی ماند ، بیش از 16.5 فوت (5 متر) ارتفاع داشت و به طور جانبی در مجموع 13 فوت (4 متر) حرکت کرد.

در طی آن پرواز دوم ، نبوغ عکسی از کف جزیرو  و مسیرهای ساخته شده توسط شریک بسیار بزرگتر آن ، مریخ نورد استقامت  ناسا ، گرفت. مقامات ناسا در زیرنویس عکس تازه رونمایی شده ، که گریپ امروز در پست وبلاگ خود نشان داد نوشتند ، این “اولین تصویر رنگی از سطح مریخ است که توسط یک وسیله نقلیه هوایی در حالی که بر فراز آن بود گرفته شده است.” (نبوغ در اولین پرواز خود نیز عکس گرفت اما ظاهراً فقط با دوربین ناوبری سیاه و سفید خود عکس گرفته است.)

نبوغ یک نمایش فناوری است که برای نشان دادن اینکه هواپیماهای هوایی می توانند در مریخ فعالیت کنند طراحی شده است. مقامات ناسا گفته اند که یک پرواز موفقیت آمیز می تواند آسمان سیاره سرخ را برای کاوش گسترده باز کند.

هلیکوپتر در 18 فوریه با استقامت بر روی مریخ نشست و در تاریخ 3 آوریل از مریخ نورد مستقر شد تا مقدمات پرواز پروازی یک ماهه خود را که در اوایل ماه مه پایان می یابد ، آماده کند. تیم نبوغ  قصد دارد در این مدت پنج پرواز انجام دهد که هر یک بلند پروازانه تر از پرواز قبلی است.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.