هومو نالدی یا انسان نالدی کیست؟

گونه ای از انسان

هومو نالدی یا انسان نالدی کیست؟

هومو نالدی یا انسان نالدی کیست؟

هومو نالدی یا انسان نالدی جزیی از گونه های منقرض شده انسان است که تقریبا در ابتدا تصور می شدکه با ظهور هومو در حدود 2.5 تا 2.8 میلیون سال پیش در طول پلیوسن تکامل یافته است. برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

و دوران پلیستوسن از 2.6 میلیون سال پیش تا 11700 سال قبل  برمیگردد و از آنالیز  فسیل ها دانشمندان به این نتیجه رسیده اند البته فسیل هومو نالدی ممکن است جوان تر بوده باشد و یا در عمق دوره پلیستوسن باقی مانده باشد همچنین هومو نالدی در 1500 نمونه فسیلی یافت شد در حفاری های مجموعه غارهای ستاره در حال ظهور در منطقه ترانسوال آفریقای جنوبی و بقایای دست کم 15 مرد و زن در سنین مختلف که در سال 2015 شرح داده شد، شناخته شده است.

ویژگیهای تشریحی که هومو نالدی با دیگر اعضای هومو مشترک بود شامل کاهش دندان گونه و فک و پا مشابه است. سایر ویژگی ها ، از جمله لگن ، شانه و استخوان ران ، بیشتر شبیه مواردی است که در استرالوپیتکوس یافت می شود. اگرچه شکل جمجمه در هومو نالدی مانند استرالوپیتکوس نیست ، اما اندازه مغز 560 سی سی (560 سانتیمتر مکعب یا 34 اینچ مکعب) با استرالوپیتکوس و دیگر گونه های انسان خوار که بین 4 میلیون تا 2 میلیون سال پیش وجود داشت ، همسو است. دیرینه شناسان حدس می زنند که کشف چنین مجموعه عظیمی از بقایا در اعماق مجموعه غار ستاره در حال ظهور نشان می دهد که این گونه قادر به تفکر آیینی بوده است ، صفتی که قبلاً تصور می شد در تکامل انسان بعداً بوجود آمده است.

تجزیه و تحلیل جامع بقایا و رسوبات و صخره های اطراف نشان می دهد که هومو نالدی بسیار جوانتر از تخمین سن بر اساس شباهت های ریخت شناسی نشان می دهد. قدمت اورانیوم-توریم ماتریس سنگ همراه با تجزیه و تحلیل سه دندان با استفاده از رزونانس اسپین الکترونی نشان داد که سن بقایا بین 335،000 تا 236،000 سال است.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.