مرگ در فضا چه اتفاقی را برای بدن ما رقم خواهد زد

چگونه انسان در فضا از دنیا می رود

مرگ در فضا چه اتفاقی را برای بدن ما رقم خواهد زد

مرگ در فضا چه اتفاقی را برای بدن ما رقم خواهد زد

یکی از پدیده هایی که در فضا وجود دارد موضوع مرگ در فضاست و اتفاقاتی که برای انسان رخ می دهد، از رو مهم است تا این رویداد مورد بررسی قرار گیرد. اگر شما هم علاقه مند هستید تا در رابطه با پدیده مرگ در فضا بدانید تا انتهای مقاله با مجله آندرو مدا مگ همراه باشید.

دهه های آینده باید تحولات زیادی را در مورد خوشحالی مردم در باره فضا و فراتر از آن ایجاد کند. سفرهای فضایی خصوصی همچنان ادامه دارد و ایلان ماسک و ریچارد برانسون قهرمان اکتشافات غیرنظامی هستند. فضانوردان حرفه ای برای تحقیقات علمی در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) همچنان پهلو می گیرند. تا دهه 2040 ، استعمارگران انسانی می توانند سفری طاقت فرسا به مریخ داشته باشند.

با افزایش فرصت ها ، پتانسیل در این زمینه افزایش خواهد یافت  اگرچه از زمان ظهور سفرهای درون کهکشانی در قرن بیستم تنها 18 نفر جان خود را از دست داده اند ، اما ممکن است انجام خطرات مکرر به این معنی باشد که بازرسان فضایی مجبور هستند در آینده “فضا” را به عنوان محل مرگ ذکر کنند. اما از آنجا که به ندرت می توان یک فضانورد کارگر را در سلامتی به خطر انداخته یا در سنین بالا یافت ، چگونه بیشترین تلفات احتمالی میتواند  در فضا سازنده خود را به بهترین نحو ملاقات میکنند؟

Popular Science این سوال را با کریس هدفیلد ، فرمانده سابق ISS مطرح کرد. طبق گفته هدفیلد ، راهپیمایی فضایی نام نادرستی برای شناور بدون جاذبه زمینی كه فضانوردان در خارج از فضاپیما درگیر آن می شوند ممكن است یك خطر بالقوه باشد. شهاب سنگ های کوچک می توانند لباس محافظ خود را برش دهند که اکسیژن را فراهم می کند و از درجه حرارت شدید محافظت می کند. در عرض 10 ثانیه ، آب موجود در پوست و خون آنها بخار می شود و بدن آنها از هوا پر می شود به طوریکه: نیتروژن محلول در نزدیکی پوست باعث ایجاد حباب می شود و آنها را مانند یک بالون ذخیره دلار به اندازه دو برابر اندازه  مورد نظر منفجر می کند. در عرض 15 ثانیه ، فضانورد از هوش می رود. در عرض 30 ثانیه ، ریه های آنها فرو می ریزد و فلج می شوند. خبر خوب؟ مرگ در اثر خفگی یا رفع فشار قبل از یخ زدن بدن آنها اتفاق می افتد ، زیرا مقدار  گرمای موجود به آرامی در خلا بدن را ترک می کند.

پس از این باید خدمه همراه با این صحنه بیمارگونه برخورد کنند. طبق Popular Science ، ناسا هیچ سیاست رسمی برای بررسی  یک جسد ندارد ، اما هدفیلد گفت آموزش ISS این احتمال را  در خود لمس خواهد کرد

همانطور که وی توضیح داد ، فضانوردان باید بدن(جسد) را به عنوان یک ماده زیستی کنترل کنند و گزینه های ذخیره سازی خود را کشف کنند ، زیرا در واقع هیچ منطقه آماده برای آن وجود ندارد. برای مقابله با هر دو مشكل ، یك فرمانده احتمالاً توصیه می كند كه بدن را درون یك لباس تحت فشار قرار داده و در جایی سرد نگه دارید – مانند محلی كه زباله در آن ذخیره می شود تا بوی آن كاهش یابد.

اگر چنین مورد دردسر زیادی نداشته باشد  ناسا موافقت می کند. این شرکت قبلاً در زمینه دفع بدن فضایی(جسد) تحقیق کرده است و یک پیشنهاد شامل خشک کردن یخ زدگی سفت با نیتروژن مایع (یا خلا  خنک فضا) است ، بنابراین می توان آن را به قطعات کوچک بافت منجمد تقسیم کرد ، که فقط بخش خاصی را اشغال می نماید.

حتی اگر با خیال راحت روی سیاره دیگری فرود بیاید ، گزینه های یک فضانورد لزوماً بهبود نمی یابند. در مریخ ، سوزاندن بدن برای از بین بردن هر گونه باکتری زمینی که در جسد مدفون   و شکوفا می شود ، ضروری است.

مانند اکثر مواردی که ما روی زمین به عنوان چیزهای طبیعی قبول می کنیم – غذا خوردن ، جابجایی و حتی دفع ادرار – ممکن است مدت ها طول بکشد تا مرگ در فضا با وقار جلوه کند.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.