بیوگرافی ویلهلم رونتگن کاشف اشعه ایکس

کاشف اشعه ایکس

بیوگرافی ویلهلم رونتگن کاشف اشعه ایکس

بیوگرافی ویلهلم رونتگن کاشف اشعه ایکس

ویلهلم رونتگن در سال 27 مارس 1845 در آلمان به دنیا آمد او در سال 1901 به دلیل اینکه اشعه ایکس را کشف کرد و باعث ایجاد یک انقلاب در فیزیک مدرن و پزشکی شد اولین جایزه نوبل فیزیک را دریافت نمود.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

رونتگن در دانشگاه پلی تکنیک زوریخ تحصیل کرد و سپس به عنوان استاد فیزیک در دانشگاه های استراسبورگ، گیسن و ورتسبورگ و مونیخ مشغول به کار شد. او تحقیقاتش را در زمینه کشش سطحی و حالت مویرگی مایعات و جریان گرما در گازها و هدایت گرما در کریستال ها و پیزو الکتریک و جذب گرما انجام داد.

در سال 1895 هنگام آزمایش جریان الکتریکی در یک لوله شیشه ای تخلیه شده که همان لوله کاتدی است، نشان داد که قطعه پلاتینو سیانید باریم در هنگام فعالیت از خودش نور ساطع می کند او گفت اشعه های کاتدی به دیواره لوله برخورد میکنند و باعث ایجاد یک سری تابش های ناشناخته در سراسر مکان آزمایش می شوند و و قتی به ماده شیمیایی داخل لوله برخورد میکنند باعث ایجاد فلورسانس می شود.

انجام یک سری تحقیقات بیشتر نشان داد که موادی چون کاغذ چوب و آلومینیوم در میان سایر مواد در برابر این نوع تابش لوله آزمایش به صورت شفاف عمل میکنند.

رونتگن در یافت که این باعث تاثیر روی صفحات عکاسی نیز می شود و از آنجا که این بخش بازتاب و یا شکست نور را نشان نمی دهد ممکن است اشعه ها را با نور بی ارتباط جلوه دهد و باتوجه به این ماهیت اوپدیده ساخته شده را اشعه ایکس نامید البته این پدیده به تابش رونتگن نیز معروف است او اولین عکس های اشعه ایکس را از قسمت های داخلی اجسام فلزی و استخوان های دست همسرش گرفت.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.