لپتون در فیزیک به چه معناست؟

ذرات ریز اتمی

لپتون در فیزیک به چه معناست؟

لپتون در فیزیک به چه معناست؟

لپتون عضوی از ذرات زیر اتمی می باشد که فقط در مقابل نیروهای الکترو مغناطیسی و نیرو های ضعف و نیروهای گرانشی واکنش نشان میدهند و تحت تاثیر نیروی قوی قرار نمیگیرند.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

البته لپتونها ذرات اولیه هستند یعنی آنها از واحد های کوچک تر ماده تشکیل نشده اند. لپتون ها میتوانند حامل بار الکتریکی باشند و یا خنثی باشند لپتون های باردار دارای الکترون میون و تائوس هستند و هریک دارای بار منفی و جرم متمایز نیز می باشند الکترون ها نیز  تنها به اندازه 1.840 از پروتون جرم دارند میون ها سنگین ترند و بیش از 200 برابر الکترون جرم دارند تائوس نیز تقریبا 3700 برابر جرم الکترونها جرم دارد. هر لپتون داری یک بخش خنثی یا نوترینو است که هیچ بار قابل توجهی ندارد علاوه بر این همه لپتون ها از جمله نوترینوها دارای یک پاد ذره به نام آنتی لپتون هستند و جرم لپتون ها با آنتی لپتون ها برابر است اما در بقیه موارد برعکس عمل میکنند.

سومین ویژگی بارز لپتونها علاوه بر بار و جرمی که دارند دارای حرکت زاویه ای و چرخشی هستند، لپتون ها در گروه ذرات زیر اتمی به نام فرمیون ها طبقه بندی میشوند و اینکه تعداد الکترونها و بخش های مربوط به الکترون نوترینو جدا ازتعداد میون ها و میون نوتیرینو ها حفظ می گردد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.