لئون فوکو فیزیکدان فرانسوی که بود و چه کرد

اثبات چرخش زمین

لئون فوکو فیزیکدان فرانسوی که بود و چه کرد

لئون فوکو فیزیکدان فرانسوی که بود و چه کرد؟

لئون فوکو که نام کاملش ژان برنارد لئون فوکو می باشد در 18 سپتامبر 1819 در فرانسه بدنیا آمد، او با آونگ تجربی که داشت توانست به طور تجربی چرخش زمین را در محور خود زمین اثبات سازد.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

او همچنین با ارائه یک تکنیک عالی توانست یک روش را برای اندازه گیری سرعت مطلق نور ارائه دهد. فوکو در رشته پزشکی تحصیل کرده بود اما به خاطر علایقی که داشت به فیزیک تجربی روی آورد او با همکاری ایپولیت فیزیو یک سری تحقیقات را در حوزه نور و گرما انجام داد . او در سال 1850 نیز اثبات کرد که نور در آب بسیار کندتر نسبت به هوا حرکت میکند. او در همان سال سرعت نور را اندازه گیری نمود و به مقداری دست یافت ولی آن مقدار در حدود 1 درصد سرعت اصلی نور می باشد.

در سال 1851 با ارائه حرکت یک توپ آهنی سنگین بر روی سیمی به طول 67 متر، فوکو اثبات کرد که زمین با این حرکت توپ به دور محور خودش می چرخد البته حرکت آونک فوکو نیز به صورت عمودی انجام میگرفت  اما در زمینی که در حال چرخش است این صفحه عمودی آونگ نیز به آرامی تغییر میکند و نسبت به سرعت و جهت خودش در عرض جغرافیایی ، آونگ حرکت میکند.در سال 1855 مدل کاپلی انجمن سلطنتی لندن به فوکو رسید ودر رصد خانه پاریس به عنوان دستیار و استاد فیزیک منصوب گردید.

فوکو توانست جریان های گردابی را که به نام جریان های فوکو نیز معروف هستند را کشف کند البته این جریان ها در یک دیسک مسی که در میدان مغناطیسی قوی حرکت میکرد و باعث شد تا فوکو دست به کشف این چنین پدیده ای بزند.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.