علت چرخش زمین و دلایل علمی آن

چرا زمین به دور خود می چرخد

علت چرخش زمین و دلایل علمی آن

علت چرخش زمین و دلایل علمی آن

برای پاسخ به سوال پیچیده علت چرخش زمین ، باید به زمان تولد زمین ، 4.5 میلیارد سال پیش ، نگاه کنیم. باید بپرسیم: چرا زمین در وهله اول شروع به چرخیدن کرد؟ اگر می خواهید بدانید که چرا زمین به دور خود می چرخد تا انتهای مقاله با مجله آندرومدا مگ همراه باشید.

چه چیزی باعث می شود زمین هر روز روی محور خود بچرخد؟

هنگامی که منظومه شمسی ما از ابر گازی به نام سحابی تشکیل شد ، گرد و غبار و گاز زیادی به دلیل نیروی جاذبه بهم پیوستند. گرد و غبار و گاز از قبل به صورت دایره ای در حال چرخش بود. همانطور که همه به هم می پیوندند و خورشید و سیارات را تشکیل می دهند ، این اجرام جدید نیز شروع به چرخیدن می کنند و سپس سریعتر می چرخند.

چگونه چرخش زمین زیاد شد؟

وقتی یک جسم چرخان را جمع و جورتر می کنید ، سریعتر می چرخد. این دقیقاً مثل این است که وقتی یک اسکیت باز روی یخ یا یک بالر در هنگام باز شدن سریعتر می خواهد خودش را جمع و جور کند.

بنابراین وقتی همه سنگهای موجود در انبوهی از گرد و غبار و گاز شروع به جمع شدن کردند ، سرعت چرخش زمین را افزایش یافت.

آنچه را که باعث چرخش زمین شده و سرعت آن را افزایش داده است ، توضیح داده شد اما چرا مدام می چرخد؟

چرا چرخش زمین ادامه دارد؟

در تئوری، یک جسم در حال چرخش فقط برای همیشه ادامه خواهد خواهد داد مگر اینکه انرژی به آن اضافه کنید یا آن را از حرکت باز دارید.

یک فرفره را تصور کنید. با شروع چرخش با دست به آن انرژی اضافه کردید. سرانجام متوقف می شود زیرا زمینی که روی آن می چرخد انرژی را از قسمت بالای اسباب بازی از طریق چیزی به نام اصطکاک می گیرد.

اصطکاک جایی است که چیزی روی یک جسم می مالد یا آن را می کشد و انرژی را می گیرد. آیا تا به حال هنگام کشیدن سربالایی با کشیدن پا روی زمین سرعت خود را کاهش داده اید؟ این اصطکاک است.

در اسباب بازی فیجت اسپینر اصطکاک زیادی وجود ندارد. به همین دلیل است که آنها می توانند برای مدت طولانی چرخش کنند.

اما سرانجام ، حتی هوای اطراف شما می تواند باعث اصطکاک شود و سرعت چرخش رویه یا فیجت اسپینر را کاهش دهد.

حالا به زمین میرسیم

حال تصور کنید زمین در فضا شناور است. به چرخش ادامه خواهد داد مگر اینکه چیزی سرعت آن را کاهش دهد. برای کاهش سرعت چرخش زمین ، مقدار زیادی انرژی لازم است زیرا زمین بسیار بزرگ است.

زمین روی خودش نمیچرخد  ​​، بنابراین زمین سرعتش کم نمی کند. هیچ هوایی خارج از جو خود ما وجود ندارد که آن را کند کند. به همین دلیل است که زمین برای مدت زمان طولانی به چرخش خود ادامه داده است.

با این حال ، برخی از موارد سرعت زمین را کاهش می دهند یا می توانند چرخش آن را در آینده تغییر دهند.

شاید شنیده باشید که ماه باعث ایجاد امواج و جزر و مد در اقیانوس های ما می شود. به همین دلیل ، زمین بسیار آهسته (در حدود 1 ثانیه در هر 50،000 سال) کند می شود. در نتیجه ، ماه نیز به آرامی از ما دور می شود.

هنگامی که زمین و ماه سیاراتی تازه متولد شده بودند ، ماه بسیار نزدیکتر به زمین بود (در واقع تصور می شود که ماه زمانی بخشی از زمین بوده است اما آنها در اثر برخورد انفجاری با یک سیارک بزرگ از هم جدا شده اند.)

از کجا این را می دانیم؟خوب، دانشمندان در حال بررسی سنگ ها متوجه شدند که سال روزهای بیشتری دارد. در عصر دایناسورها، یک روز 22 ساعت بود تا اینکه به  24 ساعت در امروز رسیده است.

گرانش خورشید نیز باعث می شود زمین نیز حرکتش کمی کند شود. و اگر یک سیارک یا یک دنباله دار به زمین برخورد کند ، ممکن است سرعت ما را کم کند، یا حتی جلوی حرکت ما را میگیرد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.