تابش گاما در میان ستارگان

مسئله راز آلود تابش گاما

تابش گاما در میان ستارگان

تابش گاما در میان ستارگان

مسئله راز آلود تابش گاما حل گردیده است: ستاره ای که نامش آدمخوار است دارد صرف غذای شبانگاهی اش را به انجام می رساند.برای آشنایی کامل با این تابش تا انتهای مقاله با مجله آندرومدا مگ همراه باشید.

رمز و راز تابش گاما در یک بخش روشن تابشی اشعه گاما در آسمان آشکار گردیده است، باید گفت در این حین ستاره ای به شکل عنکبوت وجود دارد که حالتی مرگبار دارد و میتواند ستاره ای دیگر را که وجود دارد وبه ستاره دوم معروف است را تحت تابش قرار دهد در نتیجه فرآیند های تابشی گاما به سرعت انجام می شوند.

همان طور که قبلا در لایو ساینس گزارش داده شده است، ستاره های به شکل عنکبوتی چون بیوه سیاه وپشت قرمز جز ستارگان نوترونی هستندو حاصل هسته های باقیمانده ستاره های غول پیکر هستند که منفجر شده اند. برخی از ستاره های نوترونی به نام تپ اختر در فوصال منظم گردش میکنند و مانند فانوس دریایی چشمک می زنند. سریعترین چرخش در بین آنها تپ اخترهای میلی ثانیه ای است. هنگامی که یک تپ اختر میلی ثانیه ای در یک مدار  و با یک ستاره قرار میگیرد. میتواند با هر چرخش ستاره روبرویش را خرد کند. و اکنون دانشمندان تحقیقاتی را بر روی مورد کشف شده یعنی PSR J2039–5617 انجام میدهند.

خرید انواع ساعت های مچی

از زمان کشف آن در سال 2014 ، محققان احتمال داده اند که PSR J2039–5617 دارای یک تپ اختر میلی ثانیه ای و یک ستاره دوم است. منبع درخشان اشعه ایکس ، اشعه گاما و نور مرئی از نزدیک با صفات مورد انتظار چنین سیستمی مطابقت دارد. اما اثبات این امر به تعداد زیادی از داده های تلسکوپ و بررسی تعداد بیشتری از آنچه یک رایانه رومیزی معمول در یک قرن انجام می داد ، نیاز داشت.

خرید انواع جاروبرقی

در طی دو ماه محققان نشان دادند که  PSR J2039–5617 یک ستاره پشت قرمز میتواند ستاره همراه خود را گرم کند تا طرف دیگر مدارش روشن تر و دربعضی واقع کدر تر به نظر برسد.  کالین کلارک ستاره شناس دانشگاه منچستر در بیانیه ای گفت که گرانش عظیم ستاره های پشت قرمز ویا Redback میتواند پیچ وتابی در خود ستاره ایجاد می کند و اندازه ظاهری ستاره در مدار را تغییر می دهد. همچنین انتشار امواج رادیویی این نوع ستارگان گاهی اوقات در اثر انتشار مواد انفجاری در سطح ستاره کاهش پیدا میکنند. و میتوانند الگوی نوری متفاوتی را ایجاد نمایند.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.