بیوگرافی ونس براند فضانورد آمریکایی

ماموریت شاتل فضایی

بیوگرافی ونس براند فضانورد آمریکایی

ونس براند فضانورد آمریکایی

ونس براند در 9 می 1931 در آمریکا متولد شد او خلبان چند پروژه فضایی از جمله ماموریت فضایی مشترک آمریکا و شوروی و ماموریت شاتل فضایی نیز بوده است.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

براند از سال 1953 تا 1957 تجربه پرواز را به عنوان یک هوانورد با نیروی دریایی ایالات متحده به دست آورد و در سال 1963 از مدرسه خلبانی آزمایشی نیروی دریایی ایالات متحده، پاتوکسنت، مریلند فارغ التحصیل شد. او متعاقباً تا سال 1966 به عنوان خلبان آزمایشی مهندسی برای شرکت لاکهید کار کرد. سازمان ملی هوانوردی و فضایی (ناسا) او را به عنوان فضانورد انتخاب کرد. براند قبل از اینکه به عنوان خلبان فرماندهی پروژه آزمایشی آپولو-سایوز (ASTP) معرفی شود، خلبان ماژول فرمان پشتیبان آپولو 15 و فرمانده پشتیبان برای مأموریت های اسکای لب 3و پروژه های تست سایوز بوده است

ASTP شامل قرار ملاقات (15 تا 24 ژوئیه 1975) در مدار زمین یک سفینه آپولو با یک کپسول فضایی سایوز بود. پس از پهلوگیری با هم، خدمه ترکیبی آزمایش های علمی انجام دادند. براند فرمانده پنجمین پرواز شاتل فضایی (STS-5؛ 11-16 نوامبر 1982) بود که شاتل کلمبیا برای اولین بار دو ماهواره را به مدار زمین فرستاد. در سومین مأموریت فضایی خود، براند فرمانده شاتل فضایی چلنجر بود (STS-41-B؛ 3 تا 11 فوریه 1984). اگرچه این سفر با چندین نقص همراه بود و دو ماهواره ارتباطی به اشتباه هدایت شدند، فعالیت بروس مک کندلس در اولین پیاده روی فضایی بدون طناب نجات و بازگشت موفقیت آمیز شاتل به پایگاه اصلی خود به عنوان یک دستاورد بزرگ تلقی شد. چهارمین ماموریت فضایی براند (STS-35؛ 2 تا 10 دسامبر 1990) رصدخانه ASTRO-1 را انجام داد که شامل سه تلسکوپ فرابنفش و یک تلسکوپ پرتو ایکس بود.

براند در سال 1992 بخش فضانوردان را ترک کرد، اما او تا زمان بازنشستگی در سال 2008 به کار با ناسا در موقعیت‌های مختلف، عمدتاً در مرکز تحقیقات پرواز درایدن در ادواردز، کالیفرنیا ادامه داد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.