بیوگرافی شنن لوسید فضانورد آمریکایی

طولانی ترین پرواز

بیوگرافی شنن لوسید فضانورد آمریکایی

بیوگرافی شنن لوسید فضانورد آمریکایی

شنن لوسید در 14 ژانویه 1943 در شانگهای چین بدنیا آمد او یک فضانورد آمریکایی بود که از سال 1996 تا 2007 رکورد جهانی بیشترین زمان در فضا توسط یک زن را از اسل های 1996 تا 2002 در اختیار داشت جز طولانی ترین مدت پرواز فضا توسط هر فضانورد آمریکایی به حساب می آمده است. برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

لوسید در چین به دنیا آمد و در طول جنگ جهانی دوم همراه خانوادهاش چندین ماه را در اردوگاه زندان ژاپن در نزدیکی شانگهای گذراند.

او مدرک لیسانس و فوق لیسانس و دکتری اش را از دانشگاه اوکلاهاما در یافت کرد و دکتریش را در رشته بیوشیمی دریافت کرد او تا سال 1978 با بنیاد تحقیقات پزشکی اوکلاهاما که در شهر اوکلاهام قرار داشت کار کرد تا اینکه در سال 1978 به عنوان یکی ازشش زنی که به عنوان کاندیدای فضانوردی در پرواز شاتل فضایی بود مورد آموزش قرار گرفت. لوسید برای اولین بار در سال 1985 در مأموریتی که سه ماهواره ارتباطی را مستقر کرد، با شاتل فضایی پرواز کرد.

خرید انواع کالاهای سوپرمارکت

او در سه مأموریت دیگر شاتل فضایی در سال‌های 1989، 1991 و 1993 پرواز کرد و سپس در سال 1996 با شاتل به ایستگاه فضایی روسیه میر رفت، جایی که 188 روز را در آنجا گذراند، که در آن زمان رکورد طولانی‌ترین پرواز فضایی در ایالات متحده بود، لوسید در مجموع 223 روز را در فضا گذراند که پس از آن رکوردی برای بیشترین زمان در فضا توسط یک زن بود.

در سال 2002 لوسید به عنوان دانشمند ارشد سازمان ملی و هوانوردی و فضایی ناسا جهت نظارت بر کیفیت علمی برنامه های ناسا و ارتباطات خارجی اهداف تحقیقاتی ناسا انتخاب شد، او این سمت را تا سال 2003 حفظ کرد و در سال 2012 از ناسا بازنشسته شد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.