ادوارد سابین کیست؟

ستاره شناس انگلیسی

ادوارد سابین کیست؟

 

ادوارد سابین کیست
ستاره شناس انگلیسی

ادوارد سابین، به طور کامل سر ادوارد سابین، (زاده ۱۴ اکتبر ۱۷۸۸، دوبلین – درگذشت ۲۶ ژوئن ۱۸۸۳،  انگلستان)، ستاره شناس و زمین شناس انگلیسی-ایرلندی به دلیل آزمایش های خود در تعیین شکل زمین و برای مطالعات او در مورد میدان مغناطیسی زمین بسیار معروف است. برای مطالعه کامل مقاله با مجله علمی آندرومدامگ همراه باشید.

او در توپخانه سلطنتی خدمت کرد و به عنوان ستاره شناس در سفرهای قطبی سر جان راس (1818) و سر ویلیام پری (1819) در جستجوی گذرگاه شمال غربی منصوب شد. در سال 1821 او آزمایشاتی را در سواحل آفریقا و آمریکای شمالی و در قطب شمال آغاز کرد تا با مشاهده حرکت پاندول شکل زمین را با دقت بیشتری تعیین کند. او اولین نتایج کار خود را در سال 1825 منتشر کرد و سه سال بعد تحقیقات خود را در پاریس و لندن ادامه داد.

سابین نظارت بر ایجاد رصدخانه های مغناطیسی در سراسر جهان را بر عهده داشت. در سال 1852 او کشف کرد که تغییرات دوره ای لکه های خورشیدی با تغییرات خاصی در اختلالات مغناطیسی روی زمین مرتبط است و بنابراین توانست رابطه بین این دو پدیده را نشان دهد. سابین از سال 1861 تا 1871 رئیس انجمن سلطنتی لندن بود و در سال 1869  لقب شوالیه را نیز دریافت کرد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.