آغاز جهان چگونه بود و چه اتفاقاتی رخ داد؟

شروع جهان

آغاز جهان چگونه بود و چه اتفاقاتی رخ داد؟

آغاز جهان چگونه بود و چه اتفاقاتی رخ داد؟

شاید بزرگترین راز همین باشد که آغاز جهان چگونه بود؟ و یا اصلا ماده تاریک و انرژی تاریک و حتی گرانش چه تعریفی را به خود اختصاص میدهند.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

جهان چگونه آغاز شد؟

البته همه انسان ها دوست دارند از این موضوع آگاهی داشته باشند ولی زیاد موضوع را برای خودشان واکاوی نمیکنند.

حتی با وجود یک سری مسائل هنوز هم دانشمندان با وجود احتمالات زیاد اشتباهاتی را مرتکب میشوند و استدلال هایی غلط را نیز البته در بعضی موارد ارائه میدهند.

براساس بیگ بنگ جهان حدود 13.8 میلیارد سال پیش متولد شد و به سرعت انبساط پیدا کرد.

در ابتدا انرژی سراسر جهان را فراگرفته بود و بخشی از این انرژی به ذراتی تبدیل گشته بود که در اینجا اتمهای هیدروژن و هلیوم دورهم جمع شدند و این اتمها با جمع شدن در کنارهم کهکشان ها و ستارگان  را با هم تشکیل دادند.

این مورد همان چیزی است که همه دانشمندان با آن به ابتدا و تولد جهان اشاره میکنند البته این مدل یک مدل قدرتمند است . اما مواردی نیز وجود دارد که میتواند باعث ناراحتی دانشمندان شود که مثلا ایده تورم سریع در ابتدای جهان به طور مستقیم قابل آزمایش نیست ویک شکل خاصی از انرژی است که در آغاز جهان وجود داشته و مدت هاست که از بین رفته است.

تورم کیهانی یک نظریه بسیار قدرتمند است البته هنوز بسیاری از دانشمندان نمیدانند که چه چیزی باعث تورم شده است با این حال یک ایده کاربردی نیز حساب میشود.

البته تورم کیهانی یک بخش اضافی از مدل بیگ بنگ است و یک سری تناسبات را نیز از آن خود میکند. همچنین ماده تاریک نیز در جهان وجود داشته و انرژی تاریک نیز از آن نشئت گرفته است  البته این دو مورد زیاد به هم مرتبط نیستند.

در سالهای اخیر اشتاین هارت که یک فیزیکدان نظری است روی یک مدل جایگزین برای مدل بیگ بنگ کارمیکند. براساس ایده آنها جهان چندین بار انبساط و انقباض پیدا کرده است  و هنوز هرچه جلوتر می رویم  جهان بیشتر رو به انبساط پیش روی میکند.

البته باید گفت که آغازو  پایان جهان یک امر هیجان انگیز نیز میباشد و هنوز نیز دانشمندان زیادی بر روی این موضوع تحقیقات گسترده ای را انجام میدهند.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.