آرنالدو تامایو مندز خلبان و فضانورد کوبایی

اولین فضانورد کوبایی

آرنالدو تامایو مندز خلبان و فضانورد کوبایی

آرنالدو تامایو مندز خلبان و فضانورد کوبایی

آرنالدو تامایو مندز در 29 ژانویه 1942 در کوبا بدنیا آمد او اولین فرد آمریکایی- آفریقایی لاتین تبار و اولین فرد کوبایی بود که به فضا پرواز کرد.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

پس از رخداد انقلاب سال 1959 در کوبا، تامایو مندز به عنوان خلبان به نیروی هوایی کوبا پیوست. در سال 1961 برای آموزش دیدن جهت پرواز با جت جنگنده میگ 15 به اتحاد جماهیر شوروی رفت و در جریان بحران موشکی که در سال 1962 در کوبا رخ داده بود 20 ماموریت به انجام رساند.

او در ماه مارس 1978توانست طبق پیمانی توانست در ماموریت های فضایی شوروی شرکت کند و به عنوان فضانورد انتخاب شد. پس از انجام دوران تکمیلی آموزش فضانوردی، تامایو مندز در 18 سپتامبر سال 1980 به همراه یوری روماننکو با سایوز 38 به فضا سفر کرد و این ماموریت 8 روز طول کشید و سایوز 38 در سالیوت 6 لنگر انداخت  تا اینکه تامایو مندز و روماننکو توانستند جندین آزمایش علمی را به انجام برسانند.

تامایو مندز نشان قهرمانی را از فیدل کاسترو دریافت کرد و از طرف لنین بالاترین نشان قهرمانی از طرف شوروی به او اهدا شد. تامایو مندز پس از انجام ماموریت فضایی خود به نیروی هوایی کوبا بازگشت و در سال 1982 به عنوان رییس SEPMI منصوب شد  او تا سال 1992 عضو این سمت بود و درنهایت به درجه سرتیپ در نیروی هوایی رسید همچنین در سال 1980 او به عضویت مجلس کوبا درآمد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.