نقدی بر سریال دکتر هو

سریالی بی نظیر

نقدی بر سریال دکتر هو

نقدی بر سریال دکتر هو

دکتر هو یک انسان فضایی و بیگانه است که در زمان و مکان سفر میکند  و سعی میکند با بدی ها مبارزه کند و یک مشکل را حل کند. برای مطالعه کامل مقاله با مجله علمی آندرومدامگ همراه باشید.

وقتی دکتر هو در سریال جان خودش را از دست می دهد به یک شخصیت دیگر تبدیل می شود که کاملا با ظاهر قبلیش تفاوت خاصی داشته است.

ما با دکترهای خاصی در سریال روبرو می شویم که هر کدامشان نیز تبحر خاصی در اجرای نقشی دارند که در آن فرو رفته اند و دارند آن را بازی می کنند.شخصیت اولین دکتر در سرایل دکتر هو نامش کریستوفر اکلستون است که در ابتدا یعنی در فصل اول سریال در اثر تصادفی او با رز تایلر  مواجه می شوند و در 1 فصل با هم هستند البته دکتر در فصل 1 می میرد و بازیگری دیگر به نام دیوید تننت جای او می آید که در فصل های دو و 3 و چهار به ایفای نقش می پردازد و بعد ما شاهد حضور مت اسمیت در نقش دکتری جدید هستیم که در فصل های بعدی نیز پیتر کاپالدی و  در نهایت جودی ویتاکر در نقش دکتر هو ظاهر می شوند.

دکتر هو در سریال وسیله ای به نام تاردیس را دارد که منبع الهام و قدرت دکتر هو است و به او کمک میکند  تا در زمان و فضا سفر کند البته هر وقت دکتر می میرد خود تاردیس یک دکتر می سازد. همچنین یک پیچ گوشتی همیشه همراه دکتر هو وجود دارد که اگر در جایی گیر بیفتد و به مشکلی بربخورد  با آن پیچ گوشتی مشکلش را برطرف میکند. البته دکتر هو همیشه دشمنانی دارد که در زمان و فضا دنبالش میگردند تا او را نابود کنند ولی دکتر و دستیارانش که نام های رز تایلر و ایمی پاند و دیگر شخصیت ها را دارند به راحتی به کمک همدیگر آنها را از بین میبرند

شاید در طول سریال فکر کنید که این سریال حوصله سر بر است و اصلا دیدنش وقت تلف کردن به حساب می آید. در طول سریال با بدترین دشمنان دکترهو آشنا خواهیم شد که یکی از آنها دالک ها هستند. دالکها چون با دکتر دشمنی ای طولانی دارند همیشه و در هر زمانی به دنبال دکتر هستند و میخواهند او را با لیزرشان نابود کنند. چندین بار می توانند با لیزر به دکتر آسیب بزنند که ما نیز در قسمت هایی در سریال شاهدش هستیم.

موضوع مهم در سریال دکتر هو، سفر در زمان و علم فیزیک و ریاضی می باشد. جالب ترین مورد در سریال دکتر هو نیز ماشین زمان دکتر به نام تاردیس می باشد که از بیرون به شکل یک باجه تلفن است ولی از داخل دنیای خاصی برای خودش دارد. شاید برای شما جالب باشد که سفر در زمان را تجربه کنید، باید خدمتتان بگوییم که حتی در فصول اول این سریال ما با جهان های موازی نیز آشنا می شویم که بسیار هیجان سریال را بالا می برند. در فصل دوم سریال شما شاهد خواهید بود که که چگونه دکتر هو که دیوید تننت نقشش را ایفا میکند به کمک دستیارش رز تایلر سعی میکند دالک ها را به طور کلی نابود کند به طوریکه به کمک تاردیس آنها را به جهانی دیگر بفرستد، او این کار را میکند ولی ناگهان رز تایلر نیز در خطر می افتد که در نهایت او توسط پدرش به جهان موازی ای منتقل می شود که یک نسخه کپی از پدرس در آن وجود دارد. رز تایلر پدرش را دردنیای واقعی از دست داده است ولی در سریال در جهان های موازی نشان میدهد که پدر رز تایلر شخصیتی قدرتمند در جهان موازی است.

کلیه دشمنان دکتر هو بیشتر شخصیت های فضایی هستند. لقب دکتر تایم لرد هست که به معنای ارباب زمان می باشد. در قسمتی نیز که نقش دکتر هو را مت اسمیت بازی میکند، میبینیم که او وارد حیات خانه ای می شود که دختر کوچولویی در آن به همراه عمه اش زندگی میکند، نام او امیلیا پاند است. که به دلیل اینکه یک ترک در دیوار اتاقش وجود دارد از دکتر کمک می خواهد تا آن ترک را از بین ببرد ولی این ترک داستان اصلی را در فصل 5 سریال دکتر هو رقم خواهد زد. به طوری که شاهد انجام سفرهای زمانی و حتی تله پورت در سریال خواهیم بود.

در بعضی مواقع در سریال دکتر هو، او به ونیز سفر میکند بعضی مواقع سراغ نویسندگان و نقاشان معروفی مثل چارلز دیکنز و ونگوک می رود. به طوری که دکتر هو دستیارانش سعی میکنند از رمز و رموزی پرده بردارند.

دکتر هو در این سریال توانایی هر چیزی را دارد، او نقاش، فیزیکدان و ریاضی دان و فیلسوف و همه چی دان می باشد که همین امر او را متمایز از دیگر شخصیت ها در سریال ساخته است.

دکتر هو حتی یک دستیار دیگر نیز در سریال خواهد داشت که نامش جک هارکنس می باشد و جان بارومن نقش او را بازی می کند. نقش جک این است که همیشه راه های میانبری را به دکتر نشان دهد، او هم دنبال دکتر است و هم دنبال خودش است به طوری که بیشتر سعی اش این است که به کمک دکتر موجودات شرور را نابود کند.

این سریال به شما میگوید که سفر در زمان چیزی  شدنی می باشد ولی باید روندش برای افراد نیز قابل درک باشد به طوری که فرد حتی خواهد توانست به جهان موازی سفر کند.

این سریال بریتانیایی  از زمان پخشش تا به الان توانسته به بسیاری از جایزه ها دست یابد و طرفداران زیادی را برای خودش جذب کرده است.

از دیگر بازیگران قهار و معروف این سریال می تواند به ایان گلن، دیوید موریسی، الکس کینگستون اشاره کرد. همچنین بازیگران بریتانیایی و کانادایی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند توانستند نقش مهمی در معروفیت سریال ایفا نمایند.

 

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.