قمر آریل یکی از قمرهای اورانوس

نزدیک ترین قمر به اورانوس

قمر آریل یکی از قمرهای اورانوس

قمر آریل یکی از قمرهای اورانوس

قمر آریل دومین و نزدیکترین قمر از پنج قمر مهم اورانوس به اورانوس می باشد. در سال 1851 توسط ویلیام لاسل ستاره شناس انگلیسی کشف شد و نام شخصیت های شعر الکساندر پوپ به نام The Rape of the Lock و نمایشنامه شکسپیر به نام The Tempest را به خود گرفته است.برای آشنایی کامل با این قمر تا انتهای مقاله با آندرومدا مگ همراه باشید.

آریل با فاصله متوسط 190900 کیلومتری (118،620 مایل) از مرکز به دور اورانوس می چرخد و این چرخش به مدت 2.52 روز طول می کشد. مانند دیگر قمرهای بزرگ اورانوس ، آریل همزمان با دوره مداری خود می چرخد و همان صورت را به سمت سیاره وبه  همان صورت را در مدار خود رو به جلو حرکت میکند.

میانگین قطر آریل در حدود 1،160 کیلومتر (720 مایل) است. چگالی آن در حدود 1.59 گرم در سانتی متر مکعب با ترکیبی از قطعات تقریباً مساوی یخ و سنگ می باشد، شاید با مقدار کمی متان منجمد نیز مخلوط شده باشد. عکس های گرفته شده توسط فضاپیمای وویجر 2 توسط  ایالات متحده در طی پرواز خود از سیستم مدار اورانوس در سال 1986 نشان می دهد که سطح آریل شکلی شبیه دره را در بخشهای مختلف خود دارد.

که ممکن است  تا حدی پر از موادی که در اثر فعالیت تکتونیکی در گذشته از داخل خود آریل  طغیان کرده باشد پر شده باشد . در چند مورد ، به نظر می رسد یخ از دره ها در سراسر دشت های وسیع پخش شده است ، دقیقاً مانند یخچال های طبیعی روی زمین این عمل انجام گرفته است. این ویژگی ها و بخش های برخوردی دهانه ای نشان می دهد که آریل جوانترین سطح از تمام قمرهای مهم اورانوس را دارا میباشد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.