بیوگرافی والری ولادیمیرویچ پلیاکوف فضانورد روسی

فضانورد رکورد دار روسی

بیوگرافی والری ولادیمیرویچ پلیاکوف فضانورد روسی

بیوگرافی والری ولادیمیرویچ پلیاکوف فضانورد روسی

والری ولادیمیرویچ پلیاکوف که در 27 آوریل 1942 در روسیه به دنیا آمد یک فضانورد روسی است که رکورد طولانی ترین پرواز فضایی در تاریخ را از آن خود دارد.برای آشنایی با این فضانورد تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

فضانورد روسی به نام والری ولادیمیرویچ پلیاکوف که بود و چه کرد؟

پلیاکوف علاقه زیادی به پروازهای فضایی داشت و در سال 1971 به موسسه حل مشکلات زیست شناسی و پزشکی در حوزه فضایی موجود در مسکو پیوست. در سال 1972 او امتحانات خود را در این زمینه با موفقیت گذراند و به عنوان یک کارآموز پزشک فضانورد نیز در این موسسه شناخته شد و در سال 1976 توانست کاندید علوم پزشکی شود. پس از آنکه پلیاکوف به عنوان فضا نورد برای چندین خدمه خدمت کرده بود او اولین ماموریتش را به عنوان پزشک فضا نورد در سایوز تی ام-6 در فواصل سال 1988 و 1989 انجام داد او در طول پرواز فضایی 241 روزه خودش در ایستگاه فضایی میر آزمایشات پزشکی متعددی را به انجام رسانده است.

پس از انجام اولین ماموریت پلیاکوف قبل از اینکه برای ماموریت دوم فضایی اش آماده شود به انجام کارهای اداری بازگشت و او در سال 1994 به عنوان یک پزشک فضانورد در سایوز تی ام-18 به ایستگاه فضایی میز رفت و در در مدت اقامتش که از 8 ژانویه 1994 تا 22 مارس 1995 بود به رکورد 438 روزه در اقامت فضایی رسید.

در سال 1995 پلیاکوف در شغلش که همان فضا نوردی بود بازنشسته شد  البته هنوز در موسسه پزشکی مربوطه خودش انجام وظیفه نیز می نمود.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.