گرم شدن زمین و آشنایی با دلایل آن

آیا زمین در حال گرم شدن است

گرم شدن زمین و آشنایی با دلایل آن

گرم شدن زمین و آشنایی با دلایل آن

دانشمندان یک معمای مهم آب و هوایی را حل می کنند و تأیید می کنند که زمین داغتر از حداقل 120 قرن گذشته بوده است.دانشمندان با توجه به جدیدترین داده های دمای جهانی سالانه ، یک رمز و راز بحث برانگیز اما مهم در تغییر آب و هوا را حل کرده اند و مدل های آب و هوایی را تقویت می کنند و زمین را گرم تر از حداقل 12000 سال و شاید حتی 128000 سال گذشته می دانند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با گرم شدن زمین تا انتهای مقاله با مجله آندرومدا مگ همراه باشید.

این رمز و راز به “معمای دمای هولوسن” معروف است و بحثی را در مورد چگونگی تغییر دما در طول هولوسن ، دوره ای که 11700 سال گذشته از تاریخ سیاره ما را توصیف می کند ، شرح می دهد. در حالی که برخی از بازسازی های قبلی پروکسی حاکی از آن است که میانگین دمای هولوسن بین 6000 تا 10 هزار سال پیش به اوج خود رسیده و کره زمین پس از این سرد شده است ، مدل های اقلیمی حاکی از آن است که دمای کره زمین طی 12000 سال گذشته با کمک فاکتورهایی مانند افزایش انتشار گازهای گلخانه ای و تغییر اقلیم بدین گونه تبدیل گشته است.

نویسنده اصلی ، سامانتا بووا ، همکار محقق فوق دکترا در دانشگاه راتگرز ، در نامه ای به اسپیس دات کام به اسپیس دات کام گفت: “این معما” باعث ایجاد تردید در مورد افراد مشکوک در مورد تأثیر مدل های فعلی آب و هوایی برای پیش بینی دقیق آینده ما شده است. ”

تحقیقات جدید این عدم اطمینان را متوقف می کند ، اما نشان می دهد که پیش بینی های آب و هوایی فعلی درست است.

بووا گفت: “این مطالعه” هرگونه تردید در مورد نقش اصلی دی اکسیدکربن در گرم شدن کره زمین را از بین می برد و شبیه سازی های مدل آب و هوایی را نشان می دهد که نشان می دهد میانگین جهانی درجه حرارت سالانه ، و نه سرد شدن ، در طول دوره هولوسن ” بدین گونه بوده است.

به طور خاص ، تیم مطالعاتی نشان داد “که خنک سازی دمای هولوسن با بازسازی توسط پروکسی ها یک سیگنال فصلی است” ، Bova به Space.com گفت.

برای انجام این کار ، تیم روش جدیدی را ایجاد كرد كه به آنها اجازه می داد “از دمای فصلی برای رسیدن به میانگین سالانه استفاده كنند. با استفاده از روش جدید ما ، نشان می دهیم كه میانگین دمای سالانه هولوسن به طور مداوم در حال افزایش است”.

دانشمندان داده های دمای سطح دریا را که قبلا منتشر شده بود، تجزیه و تحلیل کردند ، که از اطلاعات مربوط به فسیل های روزن داران – موجودات تک سلولی که در سطح اقیانوس زندگی می کنند – و سایر نشانگرهای زیستی جلبک های دریایی استفاده می شود. این به آنها اجازه می دهد تا دما را در طول تاریخ بازسازی کنند.

بووا با بیان اینكه “ما نشان می دهیم كه افزایش درجه حرارت جهانی بعد از صنعت از گرمترین میانگین دمای سالانه طی 12000 سال گذشته افزایش یافته است” ، بووا گفت ، این بر خلاف تحقیقات اخیر است. “دمای جهانی کره زمین به یک دمای ناشناخته رسیده است که حداقل طی 12000 و شاید 128000 سال گذشته مشاهده نشده است.”

بووا در پایان گفت: “با توجه به اینکه سال 2020 براساس گرمترین سال ثبت شده بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده ناسا / NOAA مساوی است ، نتایج ما نشان می دهد که میانگین دمای سالانه در سال 2020 گرمترین دمای 12000 سال گذشته و احتمالاً 128000 سال گذشته بوده است.” (NOAA اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده است.)

بووا گفت ، با تأیید سوابق دما در طول این دوره زمانی ، فقط شواهد اضافی در مورد “تأثیر مدل های فعلی آب و هوا در شبیه سازی دقیق آب و هوا در 12000 سال گذشته” ارائه نشده است. این کار همچنین “به توانایی آنها در پیش بینی آینده اطمینان می دهد.”

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.