کاربردهای فیزیک در زندگی روزمره

کاربرد عمومی فیزیک

کاربردهای فیزیک در زندگی روزمره

کاربردهای فیزیک در زندگی روزمره

کاربردهای فیزیک در زندگی روزمره بسیار متنوع بوده و می توانیم مثال های متعددی در این زمینه بزنیم و با هر یک از آن ها آشنا شویم فیزیک به خوبی در زندگی روزمره شما گسترش می یابد و حرکت ، نیروها و انرژی های عادی تجربه هایمان را توصیف میکند.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرو مدا مگ همراه باشید.

درکارهایی مانند پیاده روی، رانندگی با ماشین یا استفاده از تلفن ، فیزیک در کار است. برای زندگی روزمره ، تمام فناوری هایی که ممکن است به عنوان یک امر طبیعی بدست آورید از قوانین فیزیک بهره گرفته می شود.

دستگاه های مکانیکی ساده

مکانی آسان برای دیدن فیزیک در دیدن حرکت الاکلنگ است که به راحتی در پارک مشاهده می شود. اهرمی ها در سه طعم قرار دارند ، هر کدام دارای مکان های متفاوتی برای اتکا هستند. آنها برای بزرگنمایی نیرو عمل می کنند ، تلاش برای حرکت جسمی در انتهای مخالف کاهش می یابد. یک الاکلنگ ساده در پارک متشکل از یک اهرم (مکان های نشستن) و تکیه گاه (قرار گرفته در وسط) است. دو نیروی متضاد یکدیگر را متعادل می کنند و سواری آرام را در هوا ایجاد می کنند. در همان پارک یک سرسره خواهید دید ، دستگاهی که پله های بالا رفتن را با پایین آمدن سرسره ترکیب می کند ، هر دو نمونه از صفحات مایل صفحه شیب دار با گسترش آن در مسافت طولانی تر ، تلاش برای صعود را کاهش می دهد. سرسره صاف شما را به آرامی به زمین برمی گرداند ، و تأثیر جاذبه را به اندازه کافی کم می کند تا سرگرم کننده باشد.

قوانین حرکت نیوتون

صنعت حمل و نقل با دستکاری فیزیک روزمره بیگانه نیست. اتومبیل ها و قطارها از چرخ استفاده می کنند که حرکتی آرام و ثابت را ایجاد می کند. قوانین حرکت نیوتن به عنوان نیروی مکانیکی و شتاب ، عمل ، واکنش و اینرسی در حال کار است. هواپیماها آن را یک قدم جلوتر می برند و اجازه حرکت و حرکت را به جلو می دهند. آنها با ایجاد بالابر از طریق شکل بال و همچنین زاویه بال ، فیزیک را دستکاری می کنند و هر دو برای تغییر جریان هوا کار می کنند.

نسبیت و ارتباطات مدرن

فیزیکدر کل علمی نسبی است. این مضمون از طریق نظریه های نسبیت خاص و عمومی انیشتین طنین انداز می شود. به عنوان مثال کار انیشتین برای GPS در تلفن شما بسیار مهم است. این سیگنال های رادیویی را از چندین ماهواره که به دور زمین می چرخند می گیرد و موقعیت شما را دقیقاً تا چندین سانتی متر محاسبه می کند. از آنجا که سرعت و ارتفاع ماهواره ها سیگنال را کمی تغییر می دهد ، تلفن هوشمند نتایج را با استفاده از نظریه های اینشتین تنظیم می کند. بدون دستیابی به نسبیت ، GPS بسیار کم دقت یا مفید خواهد بود.

فیزیک و زیست شناسی

حتی وقتی این جمله را می خوانید ، فیزیک در حال کار است. چشم ها در بسیاری از گونه ها تکامل یافته اند – از طریق چندین نمونه از تکامل همگرا  طیف الکترومغناطیسی را مهار می کنند. گوش ها صداهایی را می شنوند که از طریق حرکت مولکول های هوا ایجاد می شوند. و شیمی که تمام زیست شناسی را هدایت می کند به فیزیک انرژی و مولکول ها بستگی دارد. به عنوان مثال ، هر روز گیاهان با جذب نور خورشید ، آب و دی اکسید کربن ، گلوکز ایجاد کرده و اکسیژن را به عنوان محصول جانبی آزاد می کنند.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.