چرا گیاهان به آب نیاز دارند؟

نیاز گیاهان به آب

چرا گیاهان به آب نیاز دارند؟

چرا گیاهان به آب نیاز دارند؟

گیاهان برای زنده ماندن و رشد به نور، آب، هوا، مواد مغذی و دمای مناسب نیاز دارند. همه ما می دانیم که گیاهان به آب نیاز دارند، اما چرا آنها به آب نیاز دارند؟ برای مطالعه کامل مقاله با مجله علمی آندرومدامگ همراه باشید.

به نظر می رسد حداقل شش دلیل کلیدی وجود دارد که گیاهان برای رشد به آب نیاز دارند:

بذرها برای جوانه زدن به آب بستگی دارند. آب یکی از سیگنال های اولیه است که به دانه گیاه می گوید زمان جوانه زدن و رشد است.

این موارد بیشتر از آب ساخته شده اند. سلول های آنها 80-90 درصد آب است! آب سلول ها را پر می کند و  این موارد را به حالت ایستاده نگه می دارد و به آنها شکل/حجم می دهد.

آب یک عنصر اصلی در فتوسنتز است، فرآیندی که گیاهان در آن انرژی خود را ایجاد می کنند.

گیاهان برای تنظیم دمای خود از آب استفاده می کنند. گیاهان آب را از ساقه و برگ های خود آزاد می کنند تا خنک شوند (گیاهان “عرق” می کنند).

آب مواد مغذی ضروری را به گیاهان می رساند. گیاهان تنها زمانی می توانند مواد مغذی مورد نیاز خود را جذب کنند که مواد مغذی در محلول مایع همراه با آب باشند.

“کمک کنندگان” گیاهان به آب وابسته هستند. ارگانیسم های مفید خاک که به رشد گیاهان کمک می کنند، همگی برای بقا به دسترسی به آب بستگی دارند.

بنابراین دلایل متعددی وجود دارد که گیاهان برای زندگی به آب نیاز دارند! برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر روشی که گیاهان استفاده می کنند و برای رشد به آب وابسته هستند، ادامه مطلب را بخوانید.

گیاهان تقریباً به طور کامل از آب تشکیل شده اند و برای فرآیندهای حیاتی برای بقای خود به آب نیاز دارند. آب به آنها حجم، شکل، غذا، کنترل دما و محیط کلی آنها را می دهد. بیایید به هر یک از روش هایی که گیاهان از آب برای رشد و زندگی استفاده می کنند نگاه کنیم.

از دلایلی که این موارد به آب نیاز دارند می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم

بیشتر دانه ها برای فعال کردن آنزیم هایی که فرآیند جوانه زنی را تنظیم می کنند به آب نیاز دارند. دانه ها آب را جذب می کنند و پوسته سخت دانه شروع به نرم شدن می کند. دانه متورم می شود و شکاف باز می شود و این امکان را برای دانه شکسته و جوانه می زند. بنابراین آب برای تشویق جوانه زنی بذرهای گیاهی کلیدی است. حتی پس از جوانه زدن، اولین کاری که بذر تازه جوانه زده انجام می دهد این است که به دنبال آب بیشتری باشد!

2. برای پر کردن سلول های گیاهی در حال رشد و نگه داشتن گیاه در حالت عمودی

آب جزء اصلی سلول های گیاهی است که از طریق میتوز ایجاد می شود و 80 تا 90 درصد حجم سلولی را تشکیل می دهد. آب، هر سلول را با مایع کافی پر می کند تا دیواره سلولی را تحت فشار قرار دهد و سلول را سفت کند (سلول های گیاهی را “مور” نگه می دارد). در مقیاس بزرگ، همه این سلول های پر از آب باعث می شوند که گیاه به جای پژمرده شدن روی زمین، صاف بایستد.

 

آب از طریق ریشه وارد گیاه می شود و تا برگ ها می رسد. بنابراین وقتی گیاه خود را به درستی هیدراته می کنید، فشار آب کافی به آن وارد می شود تا ساقه قوی و محکم شود. هیدراتاسیون ناکافی باعث افت فشار داخلی آب و پژمرده شدن گیاه می شود. هر میوه ای که گیاه بتواند رشد کند نیز کوچکتر خواهد بود و آبدار نیست.

3. به عنوان یک عنصر برای ایجاد انرژی از طریق فتوسنتز

فتوسنتز فرآیندی است که طی آن گیاهان از انرژی نور خورشید برای تولید گلوکز از آب و دی اکسید کربن استفاده می کنند. بدون آب، گیاهان نمی توانند فتوسنتز کنند و نمی توانند زنده بمانند. بنابراین، گیاهان نه تنها بیشتر از آب ساخته شده‌اند، بلکه برای تولید انرژی خود به آب نیز نیاز دارند. گیاهان همانطور که به نور خورشید نیاز دارند به آب نیاز دارند.

4. تعدیل دمای گیاه از طریق تعرق

تعرق تبخیر آب از سطح برگ و ساقه گیاه است. تعرق آب به گیاه کمک می کند در روزهای گرم خنک شود. هنگامی که آب در طی فرآیند تعرق از گیاهان تبخیر می شود، کل گیاه را خنک می کند (گیاه “عرق می کند”).

 

این جریان آب از ریشه و خارج از شاخه ها، خنک شدن مداوم و تامین مواد مغذی را برای گیاه فراهم می کند. هیچ “پمپ” فعالی وجود ندارد که این آب را حرکت دهد – این یک جریان غیرفعال است که وابسته به شیب های شیمیایی و فشار است که بخشی از فرآیند تعرق هستند.

5. برای رساندن مواد مغذی ضروری به ریشه گیاهان

آب یک وسیله ضروری برای انتقال مواد مغذی از خاک به گیاه است. گیاهان مواد مغذی خود را از محلول مایع موجود در خاک دریافت می کنند. آب موجود در خاک باغ، غذای آنها را “تامین” می کند – مواد مغذی باید در آب حل شوند تا گیاه آنها را جذب کند. بدون آب، مواد مغذی خاک کاملاً بی حرکت خواهند بود و نمی توانند توسط گیاهان جذب شوند.

6. حمایت از اکوسیستم کلی خاک

گیاهان تکامل یافته اند تا بهترین زندگی خود را در خاکی که با میکروارگانیسم های مفید زنده است، داشته باشند. گیاهان و سایر اعضای اکوسیستم خاک همگی نقش مکملی در حفظ سلامت و پایداری سیستم دارند. موجودات مفید در خاک عبارتند از باکتری ها، قارچ ها و دیگر موجودات کوچک. این موجودات خاکی برای زنده ماندن و رشد به آب نیاز دارند.

 

برخی از گیاهان نیز برای بهبود جذب آب با ارگانیسم های مفید موجود در خاک روابط همزیستی برقرار می کنند. بنابراین میکروارگانیسم‌های خاک برای زندگی به آب نیاز دارند، اما با افزایش اثربخشی جذب آب ریشه‌شان، فواید آن را به گیاهان منتقل می‌کنند.

چرا گیاهان برای جوانه زدن، رشد و شکوفایی به آب نیاز دارند؟

گیاهان از همان ابتدا به آب وابسته هستند، زمانی که آن قطرات اولیه آب اجازه می دهد تا بذر جوانه بزند. جوانه فوراً به دنبال آب می گردد تا منبعی را ایجاد کند که آبی را که اکثر ساختار آن را تشکیل می دهد، جذب کند. گیاه استقرار از آب برای تولید انرژی، تنظیم دمای خود و رساندن مواد مغذی ضروری استفاده می کند. در نهایت، آب از اکوسیستم همزیست کلی که گیاه به آن وابسته است پشتیبانی می کند.

 

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.