پوسته زمین چه مشخصاتی دارد

پوسته زمین مثل یک راه هست

پوسته زمین چه مشخصاتی دارد

پوسته زمین چه مشخصاتی دارد

پوسته زمین مثل یک راه هست، مسیری قدیمی تر از آنچه فکرش را  می کردیم. تحقیقات جدید نشان می دهد که قاره های زمین حداقل 3.7 میلیارد سال است که مواد معدنی درونیشان را به داخل اقیانوس نشت می کنند. برای آشنایی کامل با سیاره زمین تا انتهای مقاله با مجله آندرومدا مگ همراه باشید.

مانند یک نان فرانسوی خوب، زمین بدون پوسته خود قیمتی ندارد و مانند یک شراب خوب فرانسوی این پوسته کاملاً دیگر پیر شده است.

پوسته صخره قاره ها برای چندین میلیارد سال از ویژگی های این سیاره بوده است (اگرچه تنها درصد کمی از پوسته امروز به همین اندازه برمی گردد). دقیقاً گفتن چند میلیارد سال سخت است. محققان برای محاسبه سن قاره ها ، پوسیدگی مواد شیمیایی باستانی محبوس شده در سنگ ها را بررسی می کنند  به طور معمول در مواد معدنی کربنات بازیابی شده از اقیانوس در این امر دخیل است. اما یافتن این مواد معدنی سخت است و بندرت در شرایط بکر و کافی برای تجزیه و تحلیل قرار دارند.

اکنون ، تیمی از دانشمندان روش جدیدی را برای قدمت تکه های پوسته باستان ابداع کرده اند و طبق آخرین تحقیقات آنها ما نیم سال قدمت قاره ها را نادرست ارزیابی کرده ایم.

در تحقیق ارائه شده در تاریخ 26 آوریل در کنفرانس مجمع عمومی اتحادیه علوم اروپا (EGU) مجمع عمومی 2021 ، این تیم نشان داد که با تجزیه و تحلیل یک ماده معدنی به نام باریت  ترکیبی از نمک های اقیانوس و باریم منتشر شده توسط دریچه های آتشفشانی اقیانوس ها کشف گردیده است آنها شواهدی یافتند که نشان می دهد پوسته قاره زمین حداقل 3.7 میلیارد سال پیش بود ، بسیار قدیمی تر از برآوردهای قبلی بوده است.

دزیره رودردینک ، متخصص شیمی زمین شناسی در دانشگاه برگن ، نروژ ، در بیانیه ای گفت ، این یک جهش “عظیم” به گذشته است. “این تأثیراتی در نحوه تفکر ما درباره چگونگی تکامل زندگی دارد.”

مواد معدنی باریت در اعماق زیر آب ایجاد می شوند جایی که آب گرم و غنی از مواد مغذی از منافذ گرمابی در کف دریا خارج می شود. بنابراین ، چرا این سنگ های دریایی برای مطالعه پوسته قاره مفید هستند؟ به گفته محققان ، قاره ها و اقیانوس ها سابقه طولانی در تبادل مواد معدنی  دارند و باریت ها این تاریخ را به خوبی ثبت می کنند.

رودردینک گفت: “ترکیب یک قطعه باریت که به مدت سه و نیم میلیارد سال روی زمین بوده است دقیقاً همان است که در زمان رسوب آن واقع شده است.” “این یک  ثبت کننده زمانی است و عالی است که به فرآیندهای اولیه زمین  نیز نگاه میکند.”

روند کلیدی در اینجا هوازدگی است. همانطور که قاره ها با گذشت زمان به طور طبیعی از بین می روند ، مواد مغذی به دریاهای همسایه می ریزند. این مواد مغذی به تقویت زندگی در دریاها کمک می کند. مطالعه ای که در 11 فوریه در ژورنال Science منتشر شد ، نشان داد که وقتی پوسته قاره زمین در طی “میانسالی” زمین حدود یک میلیارد سال رشد نکرد ، تکامل زندگی نیز ناگهان کند شد.

عنصری که پوسته قاره به اقیانوس نشت می کند استرانسیم است. محققان با اندازه گیری نسبت دو ایزوتوپ استرانسیوم (یا نسخه عناصر) در شش کانسار مختلف از مواد معدنی باریت ، سن این مواد معدنی را محاسبه کردند. این مواد معدنی از 3.2 میلیارد تا 3.5 میلیارد سال قدمت داشتند ، اما داستان به همین جا ختم نمی شود. از این مواد معدنی ، تیم همچنین استنباط کرد که چندی پیش قاره های باستان نشت استرانسیوم را به اقیانوس هایی که در نهایت این باریت ها تشکیل شده اند ، آغاز کردند. تیم نتیجه گیری کرد که این روند هوازدگی قاره ای احتمالاً حدود 3.7 میلیارد سال پیش آغاز شده است.

این بدان معنی است که قاره های کاملاً مستقر در حدود 3.7 میلیارد سال پیش وجود داشته است نیم میلیارد سال زودتر از آنچه بر اساس مواد معدنی کربنات تخمین زده شده بود.

قاره های زمین بسیار قدیمی تر از آنچه تصور می شد یعنی چه؟ برای اولین بار ، این بدان معناست که فرایندهایی که قاره ها را ایجاد می کنند مانند تکتونیک صفحه ای حداقل در این مدت روی زمین فعال بوده اند. محققان گفتند که همچنین می تواند برای تکامل زندگی در اقیانوس ، که در آن عناصر غذایی قاره رشد کرده است ، پیامدهایی داشته باشد با این حال ، برای اطمینان از این موضوع ، تحقیقات بیشتری لازم است.

این تحقیق هنوز در مجله ای با بررسی دقیق و همتا منتشر نشده است.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.