مفهوم وزن در فیزیک به چه معناست؟

وزن

مفهوم وزن در فیزیک به چه معناست؟

مفهوم وزن در فیزیک به چه معناست؟

وزن ناشی از نیروی یک جسم نسبت به یک جسم دیگر مانند زمین و ماه می باشد و وزن ناشی از قانون گرانش نیز می باشد البته دو جسم یکدیگر را با نیرویی که حاصل ضرب جرم آنها و نسبت معکوس با مربع فاصله آنها می باشد را جذب میکنند.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله عملی آندرومدا مگ همراه باشید.

البته اجسامی که بزرگتر هستند وزن بیشتری در یک مکان خواهند داشت و هر چه یک جسم از زمین دور تر باشد وزن کمتری خواهد داشت. البته وزن یک جسم در قطب جنوب کمی بیشتر از وزن آن در خط استوا است  زیرا شعاع قطب زمین کمی کمتر از شعاع بخش خط استوای زمین است و همیشه جرم یک جسم ثابت است ولی وزنش با توجه به موقعیت ها متفاوت خواهد بود جرم و شعاع کوچک ماه در مقایسه با جرم کره زمین باعث می شود که یک جسم در سطح ماه یک ششم همان جسم بر روی زمین وزن داشته باشد.

به دلیل اینکه تمامی جهان و کائنات دارای جرم هستند باید بیان کرد که هر نقطه از فضا دارای خاصیتی به نام میدان گرانشی می باشد که از نظر عددی برابر با شتاب گرانش در همان نقطه می باشد و وزن حاصل از جرم یک جسم و یا میدان گرانشی و یا شتاب گرانش در نقطه ای می باشد که جسم مورد نظر در آن نقطه قرار دارد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.