ماهنورد کانادایی به فضا ماه فرستاده می شود

ارسال یک ماهنورد جدید

ماهنورد کانادایی به فضا ماه فرستاده می شود

ماهنورد کانادایی به فضا ماه فرستاده می شود

ماهنورد کانادایی در سال 2026 به ماه فرستاده می شود،برنامه های رفتن ماه به کانادا بسیار بلند پروازانه تر می شود. فرانسوا-فیلیپ شامپاین، وزیر نوآوری، علوم و صنایع کانادا، چهارشنبه (26 مه) اعلام کرد این کشور با همکاری ناسا یک ماه نورد رباتیک  را توسعه داده و آن را راه اندازی خواهد کرد.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله تخصصی آندرومدا مگ همراه باشید.

ماه نورد حداثل دو ابزار علمی کانادایی و آمریکایی را حمل خواهد کرد. هدف از این ماموریت جمع آوری تصاویر و اندازه گیری واحد های و داده های سطح ماه و ماندن ماه نورد به مدت یک شب کامل در ماه است. مقامات آزانس فضایی کانادا در بیانیه ای گفتند که یک شب در ماه برابر 14 روز زمینی می باشد.

کانادا می خواهد در سال 2026 ماه نوردش را به ماه بفرستد برنامه های رفتن ماه به کانادا بسیار بلند پروازانه تر می شود. فرانسوا-فیلیپ شامپاین، وزیر نوآوری، علوم و صنایع کانادا، چهارشنبه (26 مه) اعلام کرد این کشور با همکاری ناسا یک ماه نورد رباتیک  را توسعه داده و آن را راه اندازی خواهد کرد.

مقامات آژانس فضایی کانادا افزودند که به زودی دو شرکت کانادایی برای توسعه ابزار ماه نورد و دستیابی به پروژه بخش قطبی ماه را برای ورود ماه نورد انتخاب خواهد کرد

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود سایر تجیهزات کانادایی در سالهای اینده به ماه می رسند. به عنوان مثال، به عنوان مثال ، سه فناوری تجاری که توسط برنامه شتاب دهنده اکتشاف قمری توسط  CSA تأمین می شود ،  و برای آزمایش سطح ماه در سال 2022 این تکنولوژی ها  برنامه ریزی شده هستند. یک کامپیوتر پروازی دارای هوش مصنوعی برای کنترل ماموریت وسرویس دهی و دوربین های پانوراما و یک سیستم ناوبری فضایی که توسط NGC Aerospace Ltd ساخته شده در این عملیات حضور دارند. این سه مورد در اولیت ماموریت ماه  توسط ناو هاکوتو  که در توکیو مستقر است سفرشان را انجام میدهند . سیستم NGC از عکس های  گرفته شده توسط دوربین های هاکوتو برای نشان دادن سیستم ناوبری اش بهره خواهد برد. تاكشی هاكامادا ، بنیانگذار و مدیر عامل شركت فضایی در بیانیه دیگری اظهار داشت: “ما افتخار می كنیم كه هر سه شركت اعطا شده توسط CSA خدمات فضایی  را برای انجام عملیات خود در سطح ماه به آنها واگذار كرده اند.” “ما این را به عنوان اعتمادی که ispace طی سالهای گذشته با CSA ایجاد کرده است و همچنین به رسمیت شناختن موقعیت مثبت ispace در بازار آمریکای شمالی می بینیم.”

همچنین در این ماموریت هاکوتو اولین ماه نورد امارات متحده عربی با 22 پوند  وزن خواهد بود. ( 10 کیلوگرم) و نام ربات ساخته شده برای امارات رشید خواهد بود، روز چهارشنبه آموختیم ، یک ربات “قابل تبدیل” به اندازه بیس بال که توسط آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن (JAXA) و چندین شرکت خصوصی ساخته شده است. محموله ژاپنی داده ها را برای کمک به توسعه Lunar Cruiser ، که یک ماه نورد  بزرگ  است و تحت حمایت سیستم فضانوری است که JAXA با کمک تویوتا در حال ساخت است، جمع آوری می کند.

اما برنامه سفر به ماه کانادا چگونه است: این کشور همچنین یک شریک اصلی در برنامه آرتمیس ناسا برای اکتشاف  ماه است که هدف آن استقرار طولانی مدت و پایدار انسان در ماه و اطراف ماه تا اواخر دهه 2020 است و به طوری در حال تهیه بازوی رباتیک برای یک قطعه اصلی از زیرساخت های آرتمیس، یک ایستگاه فضایی در مدار ماه به نام Gateway هستند.

و یک فضانورد کانادایی در Artemis 2 ،  در یک مأموریت چهار نفره  ماه که قرار است در سال 2023 آغاز شود ، خواهد بود. (آرتمیس 3 ، اولین مأموریت فرود ماه پس از آپولو 17 ناسا در سال 1972 ، در حال حاضر برای 2024 هدف قرار گرفته است) اگرچه انتظار می رود که این جدول زمانی کمی فراز ونشیب نیز داشته باشد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.