سفر به ماه در سال های بعد توسط چه کسانی انجام می شود؟

فرود به کره ماه

سفر به ماه در سال های بعد توسط چه کسانی انجام می شود؟

سفر به ماه در سال های بعد توسط چه کسانی انجام می شود؟

سفر به ماه در سال های بعد به شکل دیگری خواهد بود و بسیاری از کشور ها وارد است سیاره شده و در آنجا پایگاه فضایی تاسیس خواهند کرد.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله عملی آندرومدا مگ همراه باشید.

چه کسی در آینده بر کره ماه فرود می آید؟

از زمانی که یوهان-دیتریش وورنر در سال 2015 مدیرکل شد ، آژانس فضایی اروپا (ESA) یکی از صداهای بسیار صداهایی است که خواستار بازگشت ما به ماه است. وورنر ایده ساختن پایگاه دائمی در ماه را مطرح کرد.

وی اظهار داشت که این مکان می تواند در حوضه قطب جنوب-ایتکن ، در آن طرف ماه واقع شود و فضانوردان از کشورها و آژانس های مختلف می توانند از این پایگاه برای همکاری در جهت اهداف مشترک استفاده کنند.

با این حال ، تاکنون پول کمی به این ایده متعهد شده است. اما در اکتبر 2018 ، آژانس فضایی اروپا اعلام کرد که در حال ساخت یک مرکز آنالوگ ماه در مرکز فضانوردی خود در کلن ، آلمان است ، جایی که مردم و تجهیزات را می توان قبل از مأموریت های آینده به ماه به سرعت حرکت داد.

ایالات متحده

در مارس 2019 ، مایک پنس معاون رئیس جمهور دونالد ترامپ اعلام کرد ایالات متحده قصد دارد تا سال 2024 به ماه بازگردد و زن و مرد بعدی که پا به سطح ماه می گذارند هر دو آمریکایی خواهند بود.

این یک هدف بلند پروازانه ، احتمالاً غیرواقعی است زیرا موانع قابل توجهی وجود دارد که ناسا برای دستیابی به آن باید از بین ببرد ، مهمترین آنها کمبود فعلی هر نوع فرودگر بر روی ماه است.

پیچیدگی بیشتر موارد ، تأخیرهای مداوم در تولید موشک نسل بعدی ناسا ،سیستم پرتاب فضایی (SLS) است. اینها دولت را مجبور کرده است پرواز آزمایشی بدون سرنشین SLS و خدمه Orion را که در ابتدا برای ژوئن 2020 برنامه ریزی شده بود ، عقب بکشد.

چین

هنگامی که این کشور مریخ نورد Yutu (خرگوش جید) خود را روی سطح ماه فرود آورد ، در 14 دسامبر 2013 ، چین یک رقیب واقعی در مسابقه برای قرار دادن انسان در ماه شد. این ماه نورد 42 روز کار کرد و اگرچه از سه ماه برنامه ریزی شده خیلی کوتاه بود ، اما همچنان یک پیشرفت بزرگ برای برنامه اکتشاف چینی بود.

گام مهم بعدی در اوایل سال 2019 بود که اداره ملی فضایی چین (CNSA) اولین کسی بود که موفق شد مأموریت خود را در آن طرف ماه انجام دهد. Chang’e-4 چین در 3 ژانویه و مریخ نورد Yutu-2 را به حرکت در آورد، که در ماه آوریل هنوز در حال کاوش و ارسال تصاویر از سطح ماه بود.

CNSA همچنین در حال توسعه یک موشک قدرتمند جدید به نام Long March-9 است که می تواند انسان را به طور بالقوه در دهه 2030 به ماه ببرد.

خرید انواع هندزفری

ژاپن

آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن (JAXA) دو مأموریت را به مدارهای ماه 1990 ، Hiten 1990 و SELENE 2007 ارسال کرده است. اکنون در تلاش است تا اولین تلاش خود برای فرود ماه را انجام دهد.

برنامه های اصلی JAXA مربوط به SELENE-2 ، یک لندر بزرگ 1000 کیلویی به همراه یک ماهنورد نورد 200 کیلوگرمی بود. اما JAXA اکنون برنامه های خود را کاهش داده است. ماموریت جدید ، Smart Lander برای تحقیق درمورد ماه (SLIM) لقب گرفته است ، یک بخش 120 کیلوگرمی کوچکتراست که انتظار می رود حدوداً در سال 2021 میلادی برای فرود روی سطح ماه تلاش کند.

هند

سازمان تحقیقات فضایی هند پس از موفقیت در اولین کاوشگر ماه ، Chandrayaan-1 در سال 2008 ، مأموریت بعدی را اعلام کرد. در حالی که Chandrayaan-1 ابزارهای تهیه شده توسط ناسا ، ESA و آژانس هوافضا بلغارستان را حمل می کرد ، قرار بود Chandrayaan-2 همکاری با روسیه باشد.

وقتی روس ها در سال 2013 نتوانستند هواپیمای فرود داده شده را تحویل دهند ، هند تصمیم گرفت این کار را به تنهایی انجام دهد و با حمل محموله ای کاملاً هندی از مدارگرد ، لندر و مریخ نورد ، با موفقیت محموله را در ژوئیه 2019 آغاز کرد.

خرید انواع کیف مردانه

روسیه

در ماه مه 2014 ، روزنامه روسی ایزوستیا سندی دولتی منتشر کرد که گویا نشان می دهد آژانس فضایی روسیه ، روسکاسموس ، در حال تهیه نقشه هایی برای فرود ماه با سرنشین در سال 2030 است. جاه طلبی های آن در اکتبر سال 2015 تأیید شد ، ، به خبرنگاران گفت که این کشور قصد دارد خدمه ای را در سال 2029 به ماه بفرستد.

در همین حال ، روس ها در حال افزایش برنامه اکتشاف رباتیک خود هستند. روسکوسموس در حال حاضر در حال کار بر روی طیف وسیعی از مدارگردها و ناوگان به نام های Luna-25 ، Luna-26 و Luna-27 است. ایده این است که کشتی ها قطب جنوب قمری را کشف خواهند کرد ، و منابعی مانند مواد معدنی و یخ آب را که می توانند برای نگهداری پایگاه انسانی استفاده شوند ، جستجو می کنند.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.