رازهایی درباره نیکولا تسلا و شناخت شخصیت او

شخصیت جذاب و معمایی تسلا

رازهایی درباره نیکولا تسلا و شناخت شخصیت او

رازهایی درباره نیکولا تسلا و شناخت شخصیت او

در مقاله رازهایی درباره نیکولا تسلا با واقعیت هایی آشنا خواهید شد که تا به حال در رابطه با شخصیت جذاب و معمایی تسلا نمی دانستید.برای مطالعه کامل مقاله رازهایی درباره نیکولا تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

نیکولا تسلا، که در  سال 1856 متولد شد، مدتها یک شخصیت جذاب و معمایی بوده است. در حالی که در مورد سال هایی که او در علم تلاش کرده بی اعتنایی هایی نسبت به او انجام گردیده است ، سرانجام کار او شناخته شد و جزئیات جذاب زندگی شخصی او علاقه افراد را به او زنده نگه داشت. در اینجا چند نکته برجسته از زندگی جذاب او آورده شده است.

6 واقعیت در مورد نیکولا تسلا

1. او استعداد خاصی برای تجسم جهت اختراعاتی داشت

که می خواست در آینده آنها را به انجام برساند و حتی چشم اندازهای عجیبی را نیز برای خودش رقم زد

تسلا قادر بود جز به جز اختراعاتش را تصور کند. روش کار او در مقایسه با سایر مخترعان کاملاً غیرمعمول بود، زیرا به ندرت طرح یا نقاشی خلق می کرد و در عوض به قدرت تخیل خودش برای کار در جزئیات اعتماد می کرد. از اوایل کودکی ، تسلا  نور را تجسم میکرد، که گاهی اوقات با الهام گرفتن یا حل مشکلاتی برای او مسائلی را نیز به دنبال داشته است. این چشم اندازها گاهی اوقات می تواند شخصیت یک تجربه معنوی را به خود بگیرد، اما تسلا که مردی دانشمند بود، هرگونه تفسیر این چنینی را به خودش اختصاص نمی داد، و آنها را فقط برای منافع علمی خود ارزیابی می کرد.

2. او بسیاری از اختراعات مدرن را تولید نمود

از نظر بسیاری از افراد تسلا یک جنگ جریانی با رقیبش یعنی توماس ادیسون داشت. ادیسون قهرمان جریان مستقیم یا DC شد، در حالی که تسلا و متحدش جورج وستینگهاوس برای جریان متناوب یا AC جنگیدند. البته علی رغم تلاش ادیسون برای سو استفاده از اختراع تسلا، با فشار دادن صندلی برقی به عنوان روش اعدام، برای نشان دادن خطرناک بودن  جریان AC ، سرانجام جریان AC برنده این ماراتن شد. با این حال، تسلا کارهای پیشگامانه ای را در زمینه برق روشنایی، موتورهای الکتریکی ، رادیو ، اشعه ایکس ، کنترل از راه دور، رادا ، ارتباطات بی سیم و رباتیک انجام داد و ترانسفورماتور معروف خود، سیم پیچ تسلا را اختراع نمود. تسلا در بسیاری از موارد به دلیل مشارکت خود به درستی شناخته نمی شد ، و مخترعان دیگر به دلیل پیشرفت در کار خود اعتبار دریافت می کردند. او در طول زندگی خود حدود 300 حق ثبت اختراع به دست آورد.

3. او در کارهایش بسیار وسواس به خرج می داد

تسلا در طول زندگی خود، با رعایت برنامه زمانبندی شده ، یک اخلاق عالی کاری از خود نشان داد. برخی ادعا می کنند او فقط دو ساعت در شب می خوابید. او غالباً شام را در همان میز Delmonico’s در نیویورک و بعداً در هتل Waldorf-Astoria می خورد. او از میکروب ها می ترسید  و به 18 دستمال موقع غذا خوردن نیاز داشت. او نسبت به عدد 3 وسواس خاصی داشت و وقتی جوان بود  تحمل لمس موی دیگران را نداشت

خرید کتاب خود آموز نجوم اثر داینا ال موشه

4. وی ادعا کرد که تقریباً زمین لرزه ای در منهتن ایجاد کرده است

اسیلاتور الکترو مکانیکی تسلا، یک ژنراتور الکتریکی با بخار، به عنوان جایگزینی احتمالی برای موتورهای بخار ناکارآمد که برای چرخاندن ژنراتورها استفاده می شود ، ساخته شد، اما قادر به رقابت با توربین های بخار نبود. طبق گزارشات تسلا دوستانش را با قصه ای سرگرم كردند كه در آن آزمایش های او با اسیلاتور در آزمایشگاه خود در خیابان 46 شرقی هوستون در منهتن باعث ایجاد لرزش هایی شد كه در چندین ساختمان همسایه طنین انداز شد و زمین را تكان داد و به این خاطر به پلیس تلفن نمودهنگامی که دستگاه شروع به نوسان در فرکانس تشدید ساختمان خودش کرد ، تسلا تصور کرد که در معرض خطر ایجاد زمین لرزه است و گفته می شود دستگاه را با پتک خرد کرده است. بعد از این ادعاها اختراع تسلا به ماشین زمین لرزه لقب گرفت و بعد ها نظرات غلط مربوط به آن برطرف شد. (تیم با استفاده از ایجاد دوباره دستگاه تسلا ارتعاشات را از صدها فوت دور احساس کرد ، اما هیچ زمین لرزه ای ایجاد نکرد).

5. پروژه او قدرت این را داشت تا ایستگاه های برق کلرادو را منفجر کند

تسلا در سال 1899 عملیات خود را در نزدیکی کلرادو اسپرینگز منتقل کرد تا از فضای زیادی برای آزمایش و تأمین رایگان برق AC که در آنجا توسط شرکت برق El Paso به او پیشنهاد شده بود استفاده کند  و به این دلیل که او معتقد است جو نازک برای هدف او از انتقال قدرت بی سیم مفید عمل کند آزمایشات انجام شده در یک آزمایشگاه با یک برج 80 پایی، دکل فلزی 142 فوت و سیم پیچ عظیم تسلا، پیچ و مهره های عظیم صاعقه مصنوعی را ایجاد کرد که گویا رعد و برق و جرقه های نامناسب را در 15 مایلی ایجاد می کند که باعث تعجب مردم نیز شد.

پیچ و مهره ها همچنین  بخش دینامیکی را در یک شرکت برق محلی منفجر کرده و باعث خاموشی شدند. مشخص نیست که تسلا در انتقال بی سیم نیرو موفق بوده است یانه.

6. او میخواست با تکنولوژی که درا ختیار داشت زمین را روشن کند

تسلا معتقد بود که میتوانست جو زمین را روشن کند و تاریکی را از بین ببرد و دوره جدیدی از روشنایی را به وجود آورد. وی این نظریه را نیز مطرح کرد که گازهای موجود در جو بالای زمین قادر به حمل جریان الکتریکی با فرکانس بالا هستند و انتقال موفقیت آمیز چنین جریاناتی  میتواند  کل زمین را روشن کند و خطوط حمل و نقل مربوطه  وفرودگاهها را ایمن تر ساخته و شهرهای مختلف را روشن کند  اما مانند اکثر اهداف تسلا این هدف هرگز محقق نشد و احتمال آن هرگز به اثبات نرسیده است.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.