تاریخچه آژانس فضایی اروپا

تحقیقات و فناوری فضایی

تاریخچه آژانس فضایی اروپا

تاریخچه آژانس فضایی اروپا

آژانس فضایی اروپا، یک سازمان در حوزه تحقیقات و فناوری فضایی است که در سال 1975 از ادغام دو سازمان ELDO و ESRO بوجود آمده اند. برای آشنایی کامل با آژانس فضایی اروپا تا انتهای مقاله تا مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

در سال 1964 اعضای آن شامل اتریش – بلژیک-چک-دانمارک-استونی-فنلاند-فرانسه-آلمان-یونان-مجارستان-ایرلند-ایتالیا-لوکزامبورگ-هلند-نروژ- لهستان- پرتغال-رومانی-اسپانیا-سوئد-سوییس-انگلستان و اسلوونی می باشد قرار داده های بخش اصلی در سال 1981 توسط کانادا در پروژه های مختلف آژانس فضایی اروپا به امضا رسیده است و دفتر مرکزی آن نیز درپاریس است.

نمایندگان کشورهای عضو ESA شورای سیاست گذاری آژانس را تشکیل می دهند. یک کمیته برنامه علمی که توسط کنوانسیون ایجاد شده است به مسائل مربوط به برنامه علمی  اجباری می پردازد. این نهادها ممکن است توسط شورا برای کمک به تصمیم گیری تشکیل شوند. رئیس اجرایی و نماینده قانونی ESA مدیر کل است که توسط بازرس کل و مدیران بخش های مختلف کمک می شود.

اجزای اصلی سازمان عبارتند از: مرکز تحقیقات و فناوری فضایی اروپا که در هلند واقع است و بعد مرکز عملیاتی فضایی اروپا می باشد که در آلمان واقع است و بخش بعدی موسسه تحقیقات فضایی اروپا است که در ایتالیا می باشد. بخش بعدی نیز مرکز فضانوردان اروپا می باشد که در آلمان می باشد و بخش مرکز نجوم فضایی اروپا می باشد که در اسپانیا واقع شده اند. آژانس فضایی اروپا همچنین پایگاه گویان را اداره میکند که گویان یک پایگاه فضایی در فرانسه می باشد.

آژانس فضایی اروپا در بسیاری از پروژه ها با ناسا همکاری داشته است و در زمینه های تحقیقات آب و هوایی نیز پروژه هایی را با همکاری آمریکا تشکیل داده است.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.