یاکوبوس کاپتین اخترشناس هلندی

توضیح حرکت ستارگان

یاکوبوس کاپتین اخترشناس هلندی

یاکوبوس کاپتین اخترشناس هلندی

یاکوبوس کاپتین در 19 ژانویه سال 1851 در هلند متولد شد، او اخترشناسی هلندی است که از وش های عکاسی توانست که حرکت ستارگان و توزیع ستارگان در فضا را توضیح دهد. برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

کاپتین در دانشگاه دولتی اوترخت تحصیل کرد و در سال 1875 به عضویت کارکنان رصدخانه لیدن درآمد. در سال 1877 او به عنوان کرسی نجوم و مکانیک نظری در دانشگاه دولتی گرونینگن انتخاب شد.

کاپتین اولین کسی نبود که از روش‌های عکاسی در نجوم استفاده کرد، اما وسعت دید علمی و ظرفیت اجرای برنامه‌های بزرگ او را به یک چهره کلیدی در توسعه نجوم عکاسی تبدیل کرد.

خرید کتاب دایره المعارف ماموریت های فضایی اثر هلن ویتاکر

کاپتین با استفاده از اندازه گیری موقعیت تصاویر ستاره ها بر روی صفحات عکاسی ساخته شده  توسط سر دیوید گیل،  کاتالوگی از تقریباً 454000 ستاره جنوبی را گردآوری کرد. او یک سیستم نمونه‌برداری ابداع کرد که در آن شمارش کامل ستارگان در نواحی کوچک و انتخاب شده، نشانه‌ای از ساختار کهکشان راه شیری را نشان می‌دهد. او در حین ثبت حرکات بسیاری از ستارگان، پدیده جریان ستاره ای را کشف کرد جریان ستاره ای یعنی حرکات عجیب و غریب (حرکت ستارگان منفرد نسبت به حرکات میانگین همسایگانشان) ستارگان تصادفی نیست، بلکه در دو جهت مخالف حرکت میکنند و در فضا این کار را نجام میدهد، بسیاری از تحقیقات بعدی در مورد فواصل و آرایش فضایی ستارگان کهکشان راه شیری از فعالیت های او بدست آمد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.