استوری ماسگریو فضانورد و ستاره شناس آمریکایی

6 پرواز به سمت فضا

استوری ماسگریو فضانورد و ستاره شناس آمریکایی

استوری ماسگریو فضانورد و ستاره شناس آمریکایی

استوری ماسگریو در 19 اوت سال 1935 در آمریکا متولد شد. او یک فضانورد و پزشکی آمریکایی است که شش پرواز به فضا انجام داده است. برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

ماسگریو بعد از اینکه خدمتش را در نیروی دریایی آمریکا تمام کرد لیسانس و فوق لیسانس را در ریاضیات و شیمی و ادبیات و فیزیولوژثی و آنالیز را دریافت کرد همچنین مدرک پزشکی اش را در سال 1964 ازد انشگاه کلمبیا دریافت کرد است.

در سال 1967، به عنوان متخصص فیزیولوژی قلب و عروق و ورزش، توسط سازمان ملی هوانوردی و فضایی (ناسا) به عنوان یکی از گروهی از دانشمند فضانوردان برای خدمت در ماموریت های فضایی آینده انتخاب شد. در حین آموزش به عنوان خلبان جت، او شروع به طراحی لباس‌های فضایی، سیستم‌های پشتیبانی حیات و سایر تجهیزات مورد استفاده برای فعالیت‌های خارج ازفضاپیما (یعنی پیاده‌روی فضایی) در مأموریت‌های ناسا کرد و این زمینه ای بود که در نهایت در همان زمینه به موفقیت رسید.

اولین ماموریت فضایی ماسگریو در STS-6، اولین پرواز شاتل فضایی چلنجر، در آوریل 1983 بود. او سپس به عنوان مهندس پرواز در خدمه Spacelab-2 در جولای 1985 خدمت کرد، و ماموریتش را در حوزه تحقیقات نجومی به انجام رساند.

او متخصص ماموریت STS-33 (نوامبر 1989)، STS-44 (نوامبر 1991) و STS-80 (نوامبر تا دسامبر 1996) بود. مهمترین ماموریت او در دسامبر 1993 انجام شد، زمانی که به عنوان فرمانده محموله STS-61، خدمه را در تلاش موفقیت آمیزی برای تعمیر تلسکوپ فضایی هابل که با خطا ساخته شده بود هدایت کرد.

خرید کتاب آدم های سمی

ماسگریو همچنین به عنوان ایجاد کننده ارتباط کپسولی یعنی از زمین با خدمه در فضا ارتباط برقرار شود،  که در ماموریت اسکای لب و شاتل فضایی این کار را انجام داد. او مقالات علمی زیادی در حوزه پزشکی و هوا و فضا و فیزیولوژی ورزشی و موضوعات دیگر نوشته و آن ها را منتشر ساخته است. ماسگریو در سال 1997 از ناسا بازنشسته شد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.