آشنایی با فضاپیمای وسخود

فضاپیمای سرنشین دار

آشنایی با فضاپیمای وسخود

آشنایی با فضاپیمای وسخود

وسخود جز سری دوم فضاپیمای سرنشین دار شوروی است و اولین انسان را به فضا فرستاد، شوری فضاپیمای وستوک را به گونه ای تطبیق داد که بتواند بیش از یک خدمه را حمل کند.برای آشنایی با فضاپیمای وسخوف تا انتهای مقاله با گروه علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

در 12 اکتبر سال 1964 وسخود سه فضانورد به نام های ولادیمیر کاماروف و کنستانتین فئوکتیستوف و بوریس یگوروف را به فضا فرستاد. وسخود دارای 950 کیلوگرم وزن بود و وزنش بیشتر از وستوک بود و دارای پیشرفت های بسیاری نیز بود ولی بزگتر از فضاپیمای وستوک نبود بنابراین برای اینکه خدمه وسخود 1 درفضا پیما جا شوند هیچ لباس فضایی در حین پرواز پوشیده نشد.

البته یک سری اصول در مورد وسخود اصلاح نیز گردید. خلبانان وستوک باید از فضا پیمای خود با چتر نجات به خارج میرفتند، اما فضانوردان وسخود در فضاپیمای خود باقی می ماندند و آنها یک سری بخش های ویژه جهت فرود استفاده مینمودند.

خرید کتاب دیکشنری شش زبانه

ماموریت وسخود 1 اولین ماموریت فضایی بود که داد های زیست شناسی و پزشکی زیادی را بدست آورد، یگوروف که یک فیزیولوژیست بود بر سلامت خدمه نظارت داشت و او مقدار فشار خون آنها را اندازه گیری میکرد و از آنها نمونه خون میگرفت و امواج مغزی را ثبت میکرد و هماهنگی بین عضلات آنها را مورد آزمایش قرار میداد.

وسخود 2 در 18 مارس 1965 با فرمانده پاول بلیایف و الکسی لئونوف به فضا رفت و الگوی ساختاری اولیه فضاپیما های شوروی را نیز هنوز درون خود داش.

در روز پرتاب، لئونوف، از طریقی از فضاپیمای وسخود خارج شد و اولین پیاده روی فضایی را به انجام رساند و به مدت 10 دقیقه در فضا حرکت میکرد، وسخود 2 قبل از اینکه به زمین برگردد، حدود 27 ساعت را در مدار زمین گذرانده بود.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.