یوجین شومیکر یک ستاره شناس آمریکایی

آشنایی با ستاره شناس آمریکایی

یوجین شومیکر یک ستاره شناس آمریکایی

یوجین شومیکر یک ستاره شناس آمریکایی

یوجین شومیکر متولد 28 آوریل 1928درلس آنجلس، کالیفرنیا درایالات متحده و در 18 ژوییه 1997 در نزدیگی آلیس اسپرینگز  در گذشت.برای آشنایی بیشتر با این ستاره شناس تا انتهای مقاله با آندرومدا مگ همراه باشید.

او ستاره شناسی آمریکایی است که به همراه همسرش کارولین شو میکر و دیوید اچ لوی توانستند دنباله دار شو میکر لوی 9 را کشف کنند و این کشف در سال 1993 اتفاق افتاد. شو میکر مدرک لیسانس زمین شناسی را از انستیتوی فناوری کالیفرنیا و دکتری خود را از دانشگاه پرینستون دریافت کرد.وی از سال 1948 تا1993برای سازمان زمین شناسی ایالات متحده USGS کار کرد و پس از آن به عنوان دانشمند برجسته خدمت میکرد. در دهه 1960 او شاخه نجوم شناسی USGS و متعاقبا مرکز نجوم شناسی آن را در فلگستاف، آریزونا تاسیس کرد وی به دلیل کمک به تایید منشا برخورد (و نه منشا آتشفشانی) مکانی که اکنون به عنوان  دهانه شهاب سنگ در آریزونا شناخته می شود و از طریق ماموریت های ملی و هوانوردی و فضای(ناسا) توانست درمورد اکتشافات روی ماه فعالیت هایی انجام دهد.

کارولین، همسر شومیکر، اگرچه به عنوان یک دانشمند آموزش نبوده است ، اما علاقه زیادی به نجوم داشت. آنها با هم از سال 1980 به یک تیم موفق در تحقیق برای  دنباله دار تبدیل شدند. در اوایل دهه 1990 کارولین 32 کشف ستاره دنباله دار را به اعتبار خود انجام داد بود و 29 مورد به اعتبار یوجین ثبت شد. در مارس 1993 شومیکر با همکاردیوید لوی  دنباله دار لوی در رصدخانه پالومار در جنوب کالیفرنیا برای شناسایی دنباله دار تکه تکه شده، که بعداً شو میکر لوی 9 نامیده شد، همکاری کردند.، و این در مدار سیاره مشتری قرار دارد. در جولای 1994 ، شومیکر و لوی با اضطراب از طریق تلسكوپ ها تماشا كردند تا چندین قطعه مهم از ستاره دنباله دار مشتری را تماشا كنند و نمایش تماشایی را برای ناظران آسمان در سراسر جهان فراهم كردند.

یوجین سه سال بعد در حادثه رانندگی در حالی که این زن و شوهر در صحرای استرالیا مشغول مطالعه دهانه های برخوردی  بودند، درگذشت.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.