کارل سیگان اختر شناس آمریکایی

کارل سیگان

کارل سیگان اختر شناس آمریکایی

کارل سیگان در 9 نوامبر سال 1934 در بروکلین نیویورک واقع در آمریکا متولد شد و در 20 دسامبر سال 1996 درگذشت. او یک ستاره شناس و نویسنده در حوزه علم و فضا بود. او دیدگاه های بسیار زیادی در مورد اطلاعات فرازمینی و برخی موارد دیگر داشت. برای ادامه مقاله با مجله علمی فضایی آندرومدامگ همراه باشید.

سیگان در دانشگاه شیکاگو به تحصیل پرداخت. او در سال های 1955 و 1956 به ترتیب توانست لیسانس و فوق لیسانس فیزیک را دریافت کند. او در سال 1960 دکتری خودش را در نجوم و اختر فیزیک دریافت کرد. ار سال 160 تا62 او در دانشگاه کالیفرنیا در رشته نجوم مشغول به کار بود. کارهای اولیه سیگان بیشتر تحقیق بر روی شرایط فیزیکی سیارات به ویژه سیارات زهره و مشتری بود. در همان زمان بود که کارل سیگان به بررسی حیات فرا زمینی و جست و جوی هوش فرازمینی علاقه مند شد. همچنین کارل سیگان بر روی اسیدهای آمینه و نوکلئیک اسیدها تحقیقات بسیار زیادی نیز انجام داده است. در سال 1968 کارل سیگان مدیر آزمایشگاه مطالعات سیاره ای دانشگاه کرنل شد. او در سال 1971 در آنجا به یک پروفسور تبدیل شد. کارل سیگان به پژوهش های مربوط به کاوشگر وایکینگ به طوری که مکان های فرود آن در مریخ معلوم باشد کمک فراوانی نموده است. علت مرگ سیگان نیز بر اثر ذات الریه و بیماری مغز استخوان بوده است.

ساگان توانست با تحقیقات در حوزه اتمسفر سیاره ها و اختر زیست شناسی منشا حیات بر روی زمین را مورد بررسی قرار دهد. اما شهرت بیشتر کارل ساگان و یا سیگان به خاطر برنامه های نجومی بود که او می ساخت. کارل سیگان با برنامه های نجومی اش سعی می کرد که همیشه به سراغ اصل ماجرا برود. حتی در هر برنامه او به کشورهایی که مهد تمدن هستند سفر کرده و برنامه هایش را ساخته است. برنامه Cosmos نیز یکی از برنامه هایی است که او در آن به کشورهایی مثل مصر سفر کرده است. کارل سیگان همیشه سعی می کرد که همه چیز را به طور علمی استدلال کند. او بی نهایت با سنت مخالف بود، ولی دوست داشت سنتی وجود داشته باشد که مطابق با علم روز دنیا باشد.

او. همچنین به خاطر تحقیقات فضایی اش و برنامه هایی که می ساخت جایزه های فراوانی را نیز دریافت نموده است.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.