مسافرت انسان به فضا چگونه انجام خواهد شد

انسان به فضا می رود

مسافرت انسان به فضا چگونه انجام خواهد شد

مسافرت انسان به فضا چگونه انجام خواهد شد

مسافرت انسان به فضا بیشتر خواهد شد اما هنوز تنوع اساسی در این موضوع وجود دارد فضا فقط برای افراد حرفه ای نیست، زیرا چندین سازنده برجسته موشک در حال آماده شدن برای اعزام غیرنظامیان به بالای جو زمین هستند. اما با برچسب های میلیونی اما از اینکه خیلی زود به این هدف دست یابیم بسیار فاصله داریم.برای مطالعه کامل مقاله مسافرت انسان به فضا تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

بسیاری از این فرصت های پرواز فضایی برای افراد غیر نظامی  به صورت مسابقه، یا قرعه کشی یا به گونه های دیگر  انجام می شود. پروژه Blue Origin یک صندلی را در اولین پرواز خدمه خود با موشک suborbital نیو شپارد به حراج گذاشته است در زمان نوشتن این قیمت، قیمت آن به 2.8 میلیون دلار رسیده بود.

مأموریت SpaceX’s Inspiration4، برای پرتاب به مدار برای 15 سپتامبر برنامه ریزی شده است دارای یک خدمه کاملا غیرنظامی است که یکی از اعضای خدمه توسط قرعه کشی و دیگری توسط یک مسابقه با هیئت داوران انتخاب می شود.

در همین حال کانال تلویزیونی Discovery اخیراً برنامه ای را به نام چه کسی می خواهد فضانورد شود اعلام کرد؟ در این مسابقه برنده باید به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) برود و افرادی قصد دارند دو فیلم را در ماه سپتامبر صحنه هایی را در آنجا فیلمبرداری کنند یکی با بازی تام کروز و دیگری با عنوان چالشی با بازیگر روسی یولیا پرسیلد انجام دهند.

سپس در ماه دسامبر میلیاردر ژاپنی یوساکو مازاوا قصد دارد یک موشک سایوز روسی را به همراه دستیار تولید خود به مدت 12 روز به ISS ببرد. وی پیش از این اعلام کرده بود كه قصد دارد با یكی از موشك های نسل بعدی SpaceX در یك پرواز موشكی كه فعلاً برای سال 2023 انجام می شود، به دور ماه پرواز كند و برای هشت هنرمند هم مسابقه ای برگزار کند تا به او بپیوندند.

این نوع گردشگری فضایی پدیده جدیدی نیست  در اوایل دهه 2000، هفت نفر که فضانوردان حرفه ای نبودند با کشتی فضاپیمای روسی سایوز به ISS پرواز کردند. این با پایان یافتن برنامه شاتل فضایی ایالات متحده در سال 2011 متوقف شد زیرا در آن زمان سایوز تنها راه رسیدن به ISS شد، بنابراین همه صندلی ها برای فضانوردان دولتی اختصاص داشت.

با این حال، اسپیس ایکس همچنین یک صنعت در دستش دارد  که می تواند انسان را به ISS ببرد  و بوئینگ در حال کار بر روی یکی دیگر است. با راه های بیشتر برای رسیدن به فضا ، امکان راه اندازی طیف گسترده تری از افراد وجود دارد اما دقیقاً چه کسی به مدار  زمین می رود؟

در حالی که هزینه اکثر این پروازها به صورت عمومی منتشر نشده است، نرخ حرکت در حدود 50 میلیون دلار است، بنابراین کسانی که  پول میلیونی ندارند، فقط پرواز فضایی از طریق صفحه نمایش  را تجربه می کنند، مگر اینکه ما در یک مسابقه بسیار خوش شانس شرکت داشته باشیم

و پول تنها مانع سفر به  مدارزمین نیست. هنگامی که آژانس فضایی روسیه به دنبال بازیگری برای حضور در چالش بود، به طور خاص به دنبال فردی در سنین 25 تا 40 سال، وزن 50 تا 70 کیلوگرم و از نظر جسمی متناسب بود. این فرد  مجبور خواهد شد برخی از آزمایشات و آموزش هایی را که فضانوردان شاغل در دولت گذرانده اند ، انجام دهد ، از جمله آزمایش سانتریفیوژ و آموزش در پروازهای سهمی وار را یاد بگیرد.

همین امر در مورد سایر افراد غیر دولتی که به فضا می روند صدق می کند، حتی اگر تمام مدار را طی نکنند پرواز زیر مداری Blue Origin الزاماتی را برای قد، وزن، آمادگی جسمانی و مهارت دیگر را در نظر میگیرد . و برنده برای پرواز باید توانایی صحبت و گوش دادن به دستورالعمل ها را به زبان انگلیسی داشته باشد.

برنامه هایی وجود دارد که می خواهد دامنه افرادی را که می توانند به فضا بروند، گسترش دهد. به عنوان مثال، آژانس فضایی اروپا در حال اجرای یک “پروژه امکان سنجی پاراستارنوت” است که مطالعه می کند چه سازگاری هایی  برای ارسال افراد دارای معلولیت جسمی به فضا ضروری است. وب سایت پروژه می گوید: “در حال حاضر در مرحله صفر این پروژه قرار داریم .  که در به روی افراد دارای معلولیت بسته شده است. ” رسیدن به نقطه ای که هر نفر از مردم بتواند به فضا برود، کار بزرگی خواهد داشت و باید دید آیا شرکت های خصوصی پرواز فضایی مایل هستند تلاش خود بکنند و یا خیر.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.