سیاره کپلر 22 بی

معرفی اولین سیاره فرا خورشیدی

سیاره کپلر 22 بی

سیاره کپلر 22 بی: حقایقی درباره سیاره فرا خورشیدی در حوزه کمربند حیات

کپلر 22 بی اولین سیاره فرا خورشیدی است که تلسکوپ فضایی کپلر در منطقه قابل سکونت ستاره خود پیدا کرد. تصور می شود که یک مکان امیدوار کننده برای جستجوی زندگی است. اما در فاصله 600 سال نوری از ما قرار دارد، بررسی بیشتر این جهان ممکن است به تلسکوپ های قدرتمندتری نیاز داشته باشد.برای آشنایی بیشتر با این سیاره تا انتهای مقاله با مجله آندرومدا مگ همراه باشید.

در سال 2011 اعلام شده که قطر کپلر 22 بی 2.4 برابر در زمین است و حدود دمای متوسط سطح 72 درجه فارنهایت( 22 درجه سانتیگراد) را دارد با این وجود، طی سالهای گذشته ، محققان در مورد میزان قابل سکونت بودن این سیاره بحث کرده اند.

کشف

ناسا اولین بار کپلر22 بی را به عنوان بخشی از 54 کاندیدای سیاره قابل سکونت در فوریه 2011 اعلام کرد. همه این سیارات توسط تلسکوپ فضایی کپلر پیدا شده اند. این تلسکوپ با اندازه گیری فرو رفتن در نور ستاره اصلی هنگام بزرگنمایی سیاره بر روی ستاره (از نظر زمین) بدنبال دنیای بیگانگان بود. تا دسامبر 2011 ، ستاره شناسان توانستند وجود كپلر 22b را تأیید كنند – دانشمندان در مورد آن در مجله اختر فیزیک منتشر كردند. جزئیات بیشتر در مورد کپلر 22b به عنوان بخشی از یک کنفرانس مطبوعاتی بزرگتر اعلام شد. در این کنفرانس، ناسا اعلام کرد که کپلر بیش از 1000 نامزد جدید سیاره فراخورشیدی را پیدا کرده است. (تا ژوئن 2017 ، کپلر بیش از 4000 سیاره و سیاره بالقوه را کشف کرده بود.) کپلر 22 بی نیز مانند خورشید به دور ستاره نوع جی رشته اصلی می چرخد، اما ستاره سیاره فراخورشیدی کمی کوچکتر و سردتر است . محققان این یافته را تحقق بخشیدند و به ماموریت کپلر در یافتن زمینی دیگر کمک کردند. پیت ووردن ، مدیر مرکز تحقیقات ایمز ناسا در موفت فیلد ، کالیفرنیا ، در جریان کنفرانس مطبوعاتی گفت: “ما در حال کشف و به اصطلاح” سیاره گلدیلاک “هستیم.” که مایع باشد و یخی نباشد و به عنوان منطقه قابل سکونت شناخته می شود. گاهی اوقات “منطقه “Goldilocks” نامیده می شود ، درست است – خیلی گرم نیست (بنابراین آب تبخیر نمی شود) و خیلی سرد نیست (بنابراین یخ نمی زند). یکی از اعضای تیم کپلر همچنین اظهار داشت که این سیاره در اندازه بیش از دو برابر کره زمین ، ممکن است نتواند زندگی روی سطح آن را میزبانی کند. در عوض ، می تواند محیطی نزدیک به نپتون داشته باشد:  یعنی دارای هسته سنگی ، و اقیانوسی بزرگ باشد.

ناتالی باتالها ، معاون رئیس علوم کپلر ، در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت: “فراتر از حد امکان نیست که زندگی در چنین اقیانوسی وجود داشته باشد.”

تحقیقاتی در مورد کمربند حیات

از سال 2012 چند مقاله علمی با جزئیات بررسی کپلر -22b تولید شده است. • خلاصه مقاله کنگره علوم سیاره اروپا در سال 2015 ، به بررسی تنوع در انرژی تولید شده توسط ستاره میزبان  کپلر 22 بی پرداخته است ، که بر روی قابلیت سکونت آن تأثیر می گذارد. • خلاصه جلسه انجمن نجوم آمریکا 2016 نتایج شبیه سازی برون مرزی در سیستم را نشان می دهد تا ببیند چقدر قابل سکونت است. (بر اساس چکیده ، محققان نتیجه گرفتند که “سیستم ماهواره ها همچنین توانایی حمایت از زندگی را دارند”.)  گفته شد ، جستجوی یک ماه فراخورشیدی  در اطراف  کپلر 22 ب است (در سال 2013 در مجله اختر فیزیک منتشر شده است) هیچ مدرکی در مورد ماه در آن سیستم پیدا نکرد.

با این حال ، قابلیت سکونت کپلر -22b لزوماً چیز مطمئنی نیست. این فقط در “نمونه ای خوشبینانه” از سیارات قابل سکونت در کاتالوگ سیاره فراخورشیدی قراردارد (پروژه ای از آزمایشگاه زیست پذیری سیاره ای دانشگاه پورتوریکو دررصد خانه آرسیبو ذکر شده است. این لیست شامل سیاره هایی است که ممکن است دارای سنگلاخ نباشند ، ممکن است شامل آب مایع نباشند یا در لبه منطقه قابل سکونت به دور خود بچرخند.

مشاهدات آینده

کپلر از اواخر سال 2017 هنوز در حال کار است، اما مناطق مختلف آسمان را بررسی می کند زیرا به دلیل خرابی های مکانیکی قادر به نشان دادن یک جهت نیست (تلسکوپ بیش از طول عمر مورد انتظار خود کار می کند). از زمان کپلر -22 بی تاکنون بسیاری از جهان های قابل سکونت دیگر را پیدا کرده است. اگرچه فاصله این جهان ها , انجام پیگیری ها را دشوار می کند ، اما کار بیشتر با استفاده از تلسکوپ های زمینی یا رصدخانه های فضایی آینده امکان پذیر است.

تلسکوپ های بالقوه ای که می توانند کپلر22 بی  را مورد بررسی قرار دهند شامل تلسکوپ فضایی جیمز وب (برنامه ریزی شده برای راه اندازی در سال 2020) یا تلسکوپ بسیار بزرگ اروپایی یا تلسکوپ بسیار بزرگ اروپایی مستقر در زمین است. اولین نور یا هنگامی که تلسکوپ برای اولین بار مشاهدات آزمایشی را شروع می کند ، برای سال 2024 این کار را انجام می دهد

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.