خوشه های ستاره ای چه می باشند؟

خوشه های ستاره ای چه می باشند؟

خوشه های ستاره ای چه می باشند؟

خوشه های ستاره ای از صد ها و حتی میلیون ها ستاره تشکیل شده اند که اختر شناسان نیز میتوانند نحوه تکامل ستارگان را از خوشه های ستارگان بیابند جهان و کائنات یک مکان پیچیده است که پر از مکان های پیچیده را دارا می باشد و از اتمها تا خوشه های کهکشانی را در بر میگیرد. برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

خوشه های ستاره ای مناطق بزرگ میان ستاره ای را دارا می باشند و گاز و غبارها و ابرهای مولکولی تشکیل شده اند و و قتی ابرهای مولکولی در هم فرو می روند ستاره را تشکیل میدهند ستارگان نیز وقتی تشکیل شوند متفرق می شوند و این که ممکن است از نظر گرانشی به هم پیوسته باشند و به صورت خوشه های ستاره ای دربیایند.

ولی باید خاطر نشان کرد که خوشه های ستاره ای اصلا کهکشان نیستند ولی از لحاظ گرانشی گروه های مختلفی از ستارگان را تشکیل میدهند. کهکشان ها نیز بزرگتر از خوشه های ستاره ای هستند البته در تعریف باید گفت کهکشان ها مانند شهرهایی می باشند که خوشه های ستاره ای در آن ها زندگی میکنند کهکشان ها هزاران خوشه ستاره ای و ابرهای مولکولی و ماده تاریک و دیگر چیزها را شامل می شوند.

عامل دیگری که باعث تمایز خوشه های ستاره ای از کهکشان ها می شود که در هر خوشه ستاره ها هم سن هستند و از مواد یکسانی تشکیل شده اند زیرا همه آنها از یک ابر مولکولی مشابه نیز تشکیل شده اند.

اگر با چشم غیر مسلح به فضا نگاه کنید خوشه های کروی مانند لکه های دارای نور کم در برابر تاریکی فضا به نظر خواهند رسید ولی با یک تلسکوپ میتوان  این خوشه های ستاره ای را به خوبی مشاهده کرد.

البته بیان شده است که خوشه های کروی ستارگان در حدود 10 میلیارد سال پیش شکل گرفته اند و به قدیمی ترین ستاره های تاریخ آفرینش تبدیل گشته اند و دارای عناصر سنگین نیز نمی باشند. البته ستاره شناسان تقریبا 150 خوشه کروی ستارگان را در کهکشان راه شیری کشف نمودند البته گفته شده که کهکشان آندرومدا حدود 400 خوشه ستاره ای کروی و کهکشان M87 بیش از 10 هزار عدد از آن را دارا می باشد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.