چگونه بدن انسان ها در مریخ تجزیه می شوند؟

فرایند تجزیه در مریخ

چگونه بدن انسان ها در مریخ تجزیه می شوند؟

چگونه بدن انسان ها در مریخ تجزیه می شوند؟

امروزه نام سیاره مریخ بر سر تیترهای فراوانی آمده است زیرا نسل جدیدی از کاوشگران قصد دارند تا اسرار آن را فارش کنند زیرا قرار است انسان ها ساکنان بعدی آن باشند. و اگر گروهی به مریخ سفر کنند سفرشان یک طرفه خواهد بود چون اگر یکی از آنها در مریخ بمیرد انتقال جسد آنها به خانه نیاز به تدارکات و هزینه هایی می باشد و ممکن است جسد در همان مریخ بماند.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

بنابراین چه اتفاقی سر جد افرادی که مرده اند در مریخ خواهد افتاد؟

انسان ها روی زمین موجوداتی تکامل یافته هستند و سیاره ما محیطی عالی برای افراد مرده و زنده میباشد. روی زمین بقایای انسان ها در نهایت تجزیه میشود و تبدیل به ماده الی خواهند شد.

روند تجزیه چگونه رخ میدهد؟

به گفته ملیسا کانر که یک انسان شناس است گفت وقتی یک نفر میمیرد در ابتدا بدن سرد میشود و خون در اثر نیروی جاذبه شروع به تجمع میکند و به طور موقت ماهیچه ها شروع به سفت شدن میکنند و سپس سلول های به تخریب آنزیم های بدن در اثر فرآیند اتولیز می پردازند و سپس تجزیه بدن اتفاق می افتد. زیرا باکتری هایی که در هضم غذا هایمان کمک میکنند باعث اتولیز و تجزیه خواهند شد. تجزیه نیز یک فرآیندی که دارای فرآیند های همپوشانی شده می باشد. بر روی زمین عامل اصلی تجزیه بدن انسان دما می باشد.

محیط مریخ چگونه است؟

اگر چه مریخ در گذشته بیشتر شبیه زمین بوده است اما امروزه سیاره ای سرد و خشک با جوی بسیار نازک است که از 95 درصد دی اکسید کربن و 0.16 درصد اکسیژن تشکیل شده است. میانگین دمای مریخ در حدود 81- درجه فارنهایت است که بسته به مکان و یا فصل میتواند متفاوت باشد.

در اکتبر سال 2020 گزارش شده بود که دمای مریخ در گرمترین روز 24 فارنهایت و در شب 140- فارنهایت بوده است. والبته امروزه هیچ موجود زنده ی شناخته شده ای در سطح سیاره مریخ وجود ندارد. گفته شده که اگر جسدی در مریخ اگر بیرون بماند  ویا حتی در خاک مریخ دفن شود احتمالا خشک می شود و یا مومیایی میگردد. فرآیند اتولیز و تجزیه تا زمانی که بدن منجمد می شود ادامه خواهد داشت.

البته باید گفت باکتری های بدن ما هوازی هستند یعنی برای عملکرد نیاز به اکسیژن دارند و فقط باکتری هایی که هوازی نیستند و به اکسیژن نیازی ندارند می توانند در این امر دخالت داشته باشند. پس از فرآیند انجماد بدن خشک می شود و رطوبتش از بین میرود و به خوبی تبدیل به مومیایی حفظ شده باقی می ماند.

گزینه مومیایی های مریخی به طور قطع ساده ترین مورد برای دفن افراد فوت شده می باشند. زیرا اگر مومیایی صورت نگیرد اجساد تجزیه نخواهند شد. مثلا بعضی ها اجساد را بر روی زمین می سوزانند ولی این امر در مریخ  جز بهترین روش نمی باشد چون در فرآیند سوزاندن به دمایی بیش از 1000 درجه فارنهایت در چند ساعت مورد نیاز خواهد بود. امروزه تنهای بقایای موجود در مریخ روبات هایی هستند که برای ماموریت به مریخ فرستاده شده بودند البته بر این اساس باید تصمیم بگیریم اگر یک روز در مریخ بودیم با اجساد چه کار کنیم.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.