در مورد کهکشان آندرومدا چه می دانیم

کهکشان مارپیچی بزرگ

در مورد کهکشان آندرومدا چه می دانیم

در مورد کهکشان آندرومدا چه می دانیم

کهکشان آندرومدا، سحابی آندرومدا نیز نامیده می شود، کهکشان مارپیچی بزرگ در صورت فلکی آندرومدا، نزدیکترین کهکشان بزرگ به کهشکشان راه شیری می باشد.برای آشنایی کامل با این کهکشان تا انتهای مقاله با مجله آندرومدا مگ همراه باشید.

کهکشان آندرومدا

کهکشان آندرومدا یکی از معدود کهکشان هایی  است که برای چشم غیرمستقیم قابل مشاهده است و به عنوان یک تیرگی شیری ظاهر می شود. فاصله آن از زمین حدود 2،480،000 سال نوری است. قطر آن تقریباً 200000 سال نوری است. و ویژگی های مختلف آن با سیستم راه شیری مشترک است. آن را در اوایل سال 965 م، در کتاب ستاره های ثابت توسط ستاره شناس اسلامی الفی، ذکر کردند و در سال 1612، اندکی پس از اختراع تلسکوپ، توسط ستاره شناس آلمانی سیمون ماریوس، که گفته است این کهکشان شباهت به نور دارد، دوباره کشف شد.

و شبیه شمعی که از طریق یک شاخ دیده می شود. قرن هاست که ستاره شناسان کهکشان آندرومدا را به عنوان یکی از اجزای کهکشان راه شیری در نظر می گیرند – به عنوان مثال یک سحابی مارپیچی مانند سایر توده های درخشان گاز درون سیستم کهکشانی محلی (از این رو نام سحابی آندرومدا) است. فقط در دهه 1920، ستاره شناس آمریکایی ادوین پاول هابل به طور قطعی تشخیص داد که آندرومدا در واقع یک کهکشان جداگانه ورای راه شیری است.

کهکشان آندرومدا گذشته ای دارد که شامل برخورد و جمع شدن کهکشان های دیگر است. همراه نزدیک و عجیب آن ، M32 ، ساختاری را نشان می دهد که نشان می دهد قبلاً یک کهکشان عادی و پرجرم بوده است که در یک رویارویی گذشته بسیاری از قسمتهای خارجی و احتمالاً همه خوشه های کروی خود را به M31 از دست داده است.

بررسی عمیق قسمتهای خارجی کهکشان آندرومدا ، ساختارهای منسجم عظیمی از جریان های ستاره ای و ابرها را نشان داده است ، با خواصی که نشان می دهد اینها شامل بقایای خارجی کهکشان های کوچکتر “خورده شده” توسط کهکشان مرکزی غول پیکر و همچنین ابرهای ستاره های M31 توسط نیروهای قوی از سیستم کهکشانی خارج شده اند.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.