بابک فردوسی کیست؟

مهندس آزمایشگاه پیشرانه جت در سازمان ناسا

بابک فردوسی کیست؟

 

بابک فردوسی یکی از مهمترین مهندسان ایرانی در ناسا می باشد که در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا فعالیت می کند. او همچنین از مهمترین نقش ها ماموریت مریخ نورد کنجکاو را از نظر مدیریت پرواز عهده دار بود و جز اعضای مهم کاوشگر کاسینی هویگنس به شمار می آمد. برای خواندن ادامه مقاله با مجله علمی آندرومدامگ همراه باشید.

در ماه اوت سال 2012 او سعی کرد مدل موی عجیبی برای خودش ایجاد کند که همین امر باعث شد تا به محبوبیت خاصی در تمامی رسانه ها دست یابد. باراک اوباما رییس جمهور اسبق ایالات متحده نیز علاقه بسیار خاصی به پژوهش های بابک فردوسی داشت و وقتی ماموریت مریخ نورد کنجکاو به پیروزی رسید او این را به بابک فردوسی تبریک گفت. همچنین بابک فردوسی عنوان کرده که مدل موهای او باعث شده تا افراد زیادی هیجان در مورد ماموریت مریخ نورد و سایر موارد مربوط به آن داشته باشند.

بابک فردوسی با توجه به اینکه اصلیتی ایرانی دارد در 7 نوامبر سال 1979 در فیلادلفیا به دنیا آمد  سپس خانواده او به سان فرانسیسکو مهاجرت نمودند. در سال 1991 نیز خانواده فردوسی به توکیو رفتند. در ژاپن نیز بابک به مدرسه انگلیسی زبان رفت و سعی کرد تا پایان دبیرستان در این مدرسه تحصیل کند.

بعد از گذراندن دوره دبیرستان، بابک به دانشگاه واشینگتن رفت. او از کودکی دوست داشت که در رشته هوافضا تحصیل کند، همین اتفاق نیز رخ داد و باعث شد تا زیر نظر برنده جایزه نوبیل فیزیک یعنی هانس جرج دهملت نیز فعالیت داشته باشد و به عنوان یکی از اعضای تیم تحقیقاتی او فعالیت های مثمر به ثمری را به انجام رساند. او در موسسه فناوری ماساچوست نیز ثبت نام کرد تا بتواند در رشته هواضا فعالیت داشته باشد. تا سال 2003 نیز توانست در گروه هوافضا این موسسه فعالیت کند. بعد از تمامی کارهای او، او تصمیم گرفت تا در آزمایشگاه پیشرانه جت در سازمان ناسا فعالیت داشته باشد و در پروژه مریخ نورد کنجکاو نیز شرکت داشت. در پروژه کاوشگر کاسینی هویگنس نیز او توانست به موفق ترین فرد این گروه تبدیل شود که یکی از مهمترین امتیازات برای او بوده است.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.