بیوگرافی می جمیسون پزشک و فضانورد آمریکایی

پزشک فضانورد

بیوگرافی می جمیسون پزشک و فضانورد آمریکایی

بیوگرافی می جمیسون پزشک و فضانورد آمریکایی

می جمیسون در 17 اکتبر سال 1956 در آمریکا متولد شد او یک پزشک آمریکایی بود و همچنین اولین زن آمریکایی آفریقایی تبار که به یک فضانورد تبدیل شد.برای آشنایی کامل با می جمیسون تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

در سال 1992بیش از یک هفته را در مدار زمین و در فضا پیمای اندور وقتش را گذراند.

جمیسون در سه سالگی به همراه خانواده اش به شیکاگو آمد و در آنجا عمویش باعث شد تا با علوم مختلف از قبیل مردم شناسی و باستان شناسی و نجوم آشنا شد.وقتی دبیرستانی بود به مهندسی پزشکی علاقه مند شد و پس از فارغ التحصیلی در سال 1973 در سن 16 سالگی وارد دانشگاه استنفورد شد. او در آنجا مدرک مهندسی شیمی و مطالعات حوزه آفریقایی و آمریکایی را ددر سال 1977 دریافت نمود.

در سال 1977 جمیسون وارد دانشکده پزشکی شد و پس از اینکه تصمیم گرفت تا در اردوگاه پناهندگان کامبوج در تایلند کار کند در سال 1979 در کنیا به تحصیل پرداخت. وی در سال 1981 از دانشکده پزشکی فارغ التحصیل شد و بعد ها در پروژه های تحقیقاتی مختلفی شرکت کرد که یکی از این پروژه ها توسعه و ساخت واکسن هپاتیت B بوده است.

جمیسون پس از بازگشت به آمریکا از ناسا در خواست کرد تا یک فضانورد شود او در اکتبر سال 1986 از بین 2000 متقاضی در حوزه فضا نوردی رتبه 1 تا 15 را به خودش اختصاص داده بود. او همچنین موارد آموزشی خود را به عنوان متخصص ماوریت در ناسا در سال 1988 به پایان رسانده بود. همچنین جمیسون مامور شد تا در پروژه های تحقیقاتی بین آمریکا و ژاپن در مورد پردازش مواد و علوم زیستی فعالیت هایی را انجام دهد. در سپتامبر سال 1992 او در پروژه اس تی اس 47 که اولین مامورین فضایی مشترک بین آمریکا و ژاپن بود شرکت داشت.

اولین پرواز فضایی که جمیسون  داشت ماموریت یک هفته ای او در سپتامبر سال 1992 بود که با فضاپیمای اندور بود او همچنین در آن زمان تنها زن آمریکایی آفریقایی تبار بود. همچنین پس از اتمام ماموریت خودش در ناسا او گروه جمیسون را برای توسعه فناوری های پیشرفته به عرضه ظهور رساند.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.