کندریت های کربن دار چه ویژگی هایی دارند؟

سازنده شهاب سنگ ها

کندریت های کربن دار چه ویژگی هایی دارند؟

کندریت های کربن دار چه ویژگی هایی دارند؟

کندریت های کربن دار نوع متفاوتی از کندریت ها هستند و به دلیل اینکه بخشی از شهاب سنگ ها را تشکیل میدهند در تاریخ اولیه منظومه شمسی نیز دخالت داشته اند.برا مطالعه کامل مقاله تا انتهای با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

و بنابراین بسیار مهم نیز به نظر می رسند. این دسته از سنگ ها حدود 3 درصد از شهاب سنگ هایی را تشکیل میدهند که به زمین برخورد نموده اند. کندریت های کربن دار بر اساس ترکیب شیمیایی درونشان دارای  بخش های CI, CM, CV, CO, CR, CK هستند و بخش های  CH و CB نیز تحت انجام آزمایش های مختلف شناسایی شده اند البته همه کندریت های کربن دار از کندرول و مواد مقاوم در یک سری بخش های دانه ریز تشکیل شده اند.

اکثر کندریت ها به دلیل ظاهر خاکستری و سیاهی که دارند از نظر کربن بسیار غنی هستند ولی برخی از کندریت های کربن دار حاوی دو درصد کربن و مواد آلی هستند البته علت ظاهر کندریت هابه دلیل وجود بخش های ماتریسی دانه ریز می باشد و کندریت ها تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی دچار دگرگونی میشوند.

از آنجا که کندریت ها توسط کندرول ها نیز میتوانند کنترل شوند پس می توان گفت که این سری مواد اصلا کندریت نیستند و بر اساس ویژگی های شیمیایی که آنها دارند باید آنها را با گروه کندریت ها طبقه بندی نماییم.

کندریت های کربن دار به سه دلیل جز بخش های شهاب سنگ ها هستند اول اینکه بخش های Cl دارای ترکیبات مختلف همه کندریت ها می باشند یعنی ترکیب بعضی عناصر آنها که فرار نیستند بسیار شبیه به خورشید می باشد ثانیا شامل اجزایی هستند که در ابتدای زمان در منظومه شمسی تشکیل شده اند البته در سری کندریت های کربن دار بخش CV بسیار فراوان تر به نظر میرسد.

سرانجام به این نتیجه می رسیم که کندریت های Cl,CM در اجزای منظومه شمسی به فراوانی یافت می شوند. البته باید گفت که کندریت های Cl,CM دچار دگرگونی زیادی نشده اند و مواد دانه دار آن ممکن است در اطراف ستارگان یافت شوند  به طوری که باید گفت برخی از این مواد در بین ابرهای مولکولی و محیط های بین ستاره ای تشکیل شده اند.

ماده آلی به عنوان یک ماده ماکرومولکول نامحلول به طور فراوان میتواند وجود داشته باشد البته این مواد در طول تغییرات مواد داخل آب نیز تشکیل گردیده اند و شاید قابل توجه ترین اجزای این مواد اسید های آمینه و نوکلئیک اسید ها هستند و برای حیات بر روی زمین بسیار مفید هستند البته مواد آلی مشابه در اوایل در دنباله دارها و شهاب سنگها و ریز شهاب سنگ ها بوده اند و وارد زمین نیز شده اند و حالا معلوم نیست که آیا این دسته از مواد داخلی فضا در تکامل حیات نقش داشته اند و یا خیر.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.