مسواک زدن فضانوردان در فضا به چه صورت انجام می شود

سلامتی دندان ها در فضا

مسواک زدن فضانوردان در فضا به چه صورت انجام می شود

مسواک زدن فضانوردان در فضا به چه صورت انجام می شود

مسواک زدن فضانوردان مثل مسواک زدن در خانه ساده نیست چون شیر آبی در فضا وجود ندارد و آب در ایستگاه فضایی بین المللی بسیار باارزش است و نباید به هدر برود.برای آشنایی با نحوه مسواک زدن در فضا تا انتهای مقاله با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

چگونه فضانوردان دندان های خود را در فضا مسواک می زنند؟

در حال حاضر شش نفر در فضا حضور دارند: سه نفر از خدمه ایستگاه فضایی بین المللی هستند و سه نفر دیگر در حال پیوستن به آنها هستند. خدمه فعلی بیش از صد روز در فضا بوده اند! با دیدن اینکه جاذبه ای وجود ندارد ، ممکن است بسیاری از ما تعجب کنیم که چگونه فضانوردان بهداشت شخصی خود را مدیریت می کنند. بیشترین نگرانی ما در بخش بهداشت دهان مسواک زدن در فضا است.

اولین مورد: آب

مسواک زدن در فضا مثل مسواک زدن در خانه ساده نیست چون شیر آبی در فضا وجود ندارد و آب در ایستگاه فضایی بین المللی بسیار با ارزش است و نباید به هدر برود.

فضانوردان برای مرطوب کردن مسواک های خود از کیسه های نوشیدنی برای آب استفاده می کنند که دارای مواد کاه مانند می باشد و قابلیت پخش مواد آسانی دارد. سپس آنها آب اضافی مسواک خود را می مکند تا مانع از شناور شدن آن در جاذبه صفر شود.

مسواک و خمیر دندان در فضا

مسواک در فضا باید داری پایه و موی استاندارد باشد و باید فضانوردان مسواک های نرم را انتخاب نمایند. در همین حال درب های خمیر دندان های آنها بسته شده و جای نگرانی در مورد جایگذاری در پوش در جاذبه صفر وجود ندارد.و به منظور جلوگیری از پخش شدن زباله ها  ناسا خمیردندانی قابل استفاده تولید کرد که به آن NASAdent می گویند. فضا نوردان باید از خمیردندان های استاندارد استفاده نمایند ولی بیشتر آنها از خمیر دندان های متنوع که در بعضی مواقع خوراکی هم هستند وبرای کاهش آب استفاده می شوند، استفاده میکنند.

تکنیک های مسواک زدن در فضا

فضانوردان تمام سطوح دندان های خود را مسواک میزنند و سپس دهان خود را با آب پر میکنند و آب را غرغر میزنند و قورت میدهند. آنها همچنین مسواک های خود را با یک حلقه آبی  که مربوط به کیسه های مواد نوشیدنی است مسواک خود را تمیز میکنند، و آب مورد نظر را می میکند و مسواک خود را خشک میکنند  و آن را داخل کیت های بهداشتی خود می گذارند.

فضانوردان نیز باید  مثل ما از دندان های خود مراقبت کنند حالا از شما می پرسم آرزوی فضانورد شدن دارید یا نه؟

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.