قانون القای الکترومغناطیس فارادی

میدان مغناطیسی

قانون القای الکترومغناطیس فارادی

قانون القای الکترومغناطیس فارادی

قانون القای الکترومغناطیس فارادی در فیزیک رابطه کمی بین یک میدان مغناطیسی در حال تغییر و یک میدان لکتریکی در حال تغییر را بر اساس مشاهدات تجربی نشان میدهد که در سال 1831 توسط یک دانشمند انگلیسی به نام مایکل فارادی این امر ایجاد شده است.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

پدیده القای الکترومغناطیس اولین بار توسط فارادی مورد توجه قرار گرفت که بدین گونه است که قانون الکترومغناطیس فارادی یک قانون کمی است که نشان میدهد هر گاه میدان مغناطیسی یک بخش الکترومغناطیس با باز و بسته کردن میدان الکتریکی تغییر کند میتوان یک مقدار جریان الکتریکی را در یک سیستم رسانای جداگانه نیز تشخیص داد. البته حرکت آهنربا در داخل سیم پیچ میتواند باعث ایجاد جریان در آهنربا و حرکت آهنربا شود. جایجایی یک جسم هادی در نزدیکی یک آهنربا باعث ایجاد جریان در سیستم میشود به خصوص هنگامی که آهنربا در حال حرکت باشد این امر بیشتر رخ میدهد.

فارادی یکی میدان مغناطیسی را با بسیاری از خطوط القایی تصور کرد که در کنار آن یک قطب نمای مغناطیسی کوچک نیز نشان داده میشود و مجموع این خطوط القایی متقاطع را در یک ناحیه را شار مغناطیسی مینامند بنابراین اثرات الکتریکی فارادی به تغییرات شار مغناطیسی نیز نسبت داده میشود.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.