ستاره قطبی چیست؟

مولفه ای در علم نجوم

ستاره قطبی چیست؟

ستاره قطبی چیست؟

در تعریف ستاره قطبی میتوان گفت که ستاره قطبی، ستاره قطبی، ستاره شمالی (نیمکره شمالی) نیز نامیده می شود، درخشان ترین ستاره ای که در هر زمان خاص نزدیک ترین به هر یک از قطب های آسمانی به نظر می رسد. برای مطالعه کامل مقاله با مجله علمی آندرومدامگ همراه باشید.

به دلیل تقدیم اعتدال ها، موقعیت هر قطب یک دایره کوچک در آسمان را در مدت 25772 سال توصیف می کند. بنابراین، هر یک از ستارگان متوالی به اندازه کافی از قطب شمال آسمان عبور کرده اند تا به عنوان ستاره قطبی عمل کنند. در حال حاضر ستاره قطبی (α Ursae Minoris) است.

خرید انواع کارت گرافیک

Thuban (α Draconis) در حدود 2700 سال قبل از میلاد به قطب شمال نزدیک‌ترین ستاره بود و ستاره درخشان Vega (α Lyrae) نزدیک‌ترین ستاره به قطب در 14000 پس از میلاد خواهد بود. موقعیت ستاره قطبی شمالی آن را به جسمی مناسب برای دریانوردان در تعیین عرض جغرافیایی و جهت شمال به جنوب در نیمکره شمالی تبدیل کرده است. هیچ ستاره درخشانی در نزدیکی قطب جنوب آسمان وجود ندارد. ستاره قطبی جنوبی کنونی، Polaris Australis (همچنین σ Octantis نامیده می شود)، تنها از قدر 5 است و بنابراین به سختی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است.

ستاره قطبی، یک ستاره است که از گذشته تا به الان  مورد توجه بسیاری از ستاره شناسان بوده است. از ابوریحان بیرونی گرفته تا ستاره شناسانی که در آمریکا می زیسته اند همگی به ستاره قطبی توجهات فراوانی داشته اند. این ستاره همان طور که از نامش پیدا است مربوط به نیمکره شمالی می باشد و بسیار نیز در تعیین برخی موارد مهم می باشد. اکثریت نیز ایده هایی در مورد ستاره قطبی می دهند. مهم ترین نکته ای که باید در مورد ستاره های قطبی در نظر بگیریم این است که ستاره قطبی منشایی خاص دارد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.