زندگینامه باب بهنکن و معرفی فعالیت های فضایی او

فضانورد باب

زندگینامه باب بهنکن و معرفی فعالیت های فضایی او

زندگینامه باب بهنکن و معرفی فعالیت های فضایی او

در مقاله زندگینامه باب بهنکن می خوانیم که وی در سال 2000 توسط ناسا به عنوان فضانورد انتخاب شد و یک کهنه کار در سه پرواز فضایی است.برای آشنایی کامل با این فضانورد تا انتهای مقاله با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

سرهنگ بهنکن که اهل میسوری است در مارس 2008 با مأموریت های شاتل فضایی STS-123 و در فوریه 2010 با STS-130 پرواز کرد. وی اخیراً به عنوان فرمانده عملیات مشترک در اولین پرواز خدمه دراگون خدمه SpaceX ، مأموریت Demo-2 ، که در تاریخ 2 آگوست سال 2020 به زمین نشست عضویت داشت. او 93 روز در فضا و 61 ساعت زمان فعالیت فضایی در 10 پیاده روی فضایی را تجربه کرده است.

بهنکن در دبیرستان پاتونویل در مریلند هیاتز میسوری در 1988 تحصیل نموده است و دارای لیسانس فیزیک ازد انشگاه واشنگتن در سال 1992 میباشد همچنین دارای مدرک لیسانس  مهندسی مکانیک در سال 1992 و دارای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از انستیتوی کالیفرنیا در سال 1993 و دارای دکتری مهندسی مکانیک از انستیتوی فناوری کالیفرنیا در سال 1997 می باشد.

تجربیات بهنکن

تحقیقات سرهنگ بهنکن در کالتک شامل سیستم های کنترل غیر خطی با کاربردهایی در دستکاری های رباتیک انعطاف پذیر و پایان نامه کنترل بی ثباتی در سیستم های کمپرسور بود. این پروژه ها شامل تجزیه و تحلیل غیر خطی ، توسعه سخت افزار و پیاده سازی نرم افزار در زمان واقعی بود.

سرهنگ بهنکن از طریق بخش آموزشی  افسران ذخیره نیروی هوایی (ROTC) مامور شد. اولین مأموریت وی در پایگاه نیروی هوایی Eglin ، فلوریدا ، در مورد توسعه سیستم های تسلیحاتی جدید بود. وی با پیگیری مأموریت خود به نیروی آزمایشی ترکیبی F-22 (CTF) در مدرسه خلبانی آزمایش آزمایشی نیروی هوایی در پایگاه نیروی هوایی ادواردز ، کالیفرنیا حضور یافت و در آنجا به عنوان مهندس ارشد آزمایش پرواز برای F-22 چهارم خدمت کرد. وی بیش از 2000 ساعت پرواز با بیش از 25 نوع مختلف هواپیما انجام داده است.

تجربیات در ناسا

سرهنگ بهنکن در ژوئیه سال 2000 توسط ناسا انتخاب شد و پس از اتمام دوره آموزش نامزد فضانورد برای پشتیبانی از فعالیتهای پرتاب و فرود شاتل فضایی تعیین شد. وی همچنین در نقش های مختلف دیگری از پروازهای فضایی انسان پشتیبانی کرده است ، از جمله به عنوان رئیس بخش  فضانورد ناسا از 2012-2015 انتخاب شده است.

تجربه پرواز در فضا

سرهنگ بهنکن بعنوان عضو خدمه ایستگاه فضایی بین المللی پس از از دست دادن کلمبیا و به عنوان یک متخصص ماموریت برای STS-400 پرواز امداد و نجات برای آخرین ماموریت خدماتی هابل آموزش هایی را دید و افرادی تحت نظرش آموزش دیدند. وی اخیراً از ایستگاه فضایی بین المللی بازگشت و  گواهی پرواز آزماشی SpaceX’s Crew Dragon را انجام داد.

ماموریت تجربه پرواز فضایی

STS-123  (11 مارس تا 26 مارس 2008) بیست و پنجمین مأموریت مونتاژ ISS بود که اولین مورد  آن جزآزمایشگاه Kibo  یعنی آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن و مانیپولاتور ماهرانه آژانس فضایی کانادا (Dextre) بودد. سرهنگ بهنکن به یک متخصص ماموریت عرشه پرواز خدمت کرد ، سه راهپیمایی فضایی انجام داد و هم بازوی رباتیک ISS و هم ربات دکستر را اداره کرد. حقایق مأموریت او شامل : 250 گردش مداری، 6،577،857  بخش های  با مسافت مایل که شامل ، 15 روز 18 ساعت ، 10 دقیقه و 54 ثانیه.

STS-130 ماموریت  (8 فوریه تا 21 فوریه 2010) سی و دومین مأموریت مونتاژ ISS بود و گره 3 (ماژول مسکونی ایستگاه) و کاپولا (پورتال رصد زمین با پنج پنجره ایستگاه) را تحویل داد. سرهنگ بهنکن به عنوان یک متخصص ماموریت خدمت می کرد ، بازوی رباتیک ISS را اداره می کرد ، به عنوان پیشرو فضایی که سه راهپیمایی فضایی را انجام می داد ، خدمت می کرد. حقایق مأموریت: 217 مدار ، 5،738،991 مایل قانونی ، 13 روز ، 18 ساعت ، 6 دقیقه و 24 ثانیه.

DM-2 و Expedition 63 (30 مه تا 2 آگوست 2020) دومین مأموریت نمایشی فضاپیمای SpaceX’s Crew Dragon و اولین پرواز فضایی انسان بود که تحت برنامه خدمه تجاری ناسا انجام شد. سرهنگ بهنکن در حال انجام کار به ISS Expedition 63 پیوست ، وظایف علمی و  نگهداری ISS را بر عهده گرفت و چهار راهپیمایی فضایی را انجام داد. حقایق مأموریت: 1024 مدار ، 27 میلیون مایل قانونی ، 63 روز ، 23 ساعت 25 دقیقه و 21 ثانیه.

جوایز و افتخارات

ارشد برجسته مهندسی مکانیک دانشگاه واشنگتن؛ همکار تحقیقات تحصیلات تکمیلی بنیاد ملی علوم ؛ جوایز فارغ التحصیلان و ممتاز فارغ التحصیلان دانشکده خلبانی آزمون نیروی هوایی ایالات متحده ؛ خدمات شایسته دفاع و مدال خدمات برتر دفاع ؛ پروازهای فضایی ناسا خدمات استثنایی و مدال های برجسته رهبری ؛ جوایز فارغ التحصیلان جوان و ممتاز فارغ التحصیلان دانشگاه واشنگتن را دریافت کرد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.