کریستر فوگلسانگ فیزیکدان و فضانورد سوئدی

اولین سوئدی فضانورد

کریستر فوگلسانگ فیزیکدان و فضانورد سوئدی

کریستر فوگلسانگ فیزیکدان و فضانورد سوئدی

کریستر فوگلسانگ در 18 مارس 1957 در سوئد بدنیا آمد او یک فیزیکدان و فضانورد سوئدی است و اولین فرد سوئدی میباشد که به فضا رفته است. برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

فوگلسانگ در سال 1981 مدرک کارشناسی ارشد خودش را در رشته فیزیک مهندسی از موسسه فناوری استکهلم دریافت کرد و در سال 1987 دکترای فیزیک ذرات را از دانشگاه استکهلم دریافت کرد. او در ماه می 1992 به عنوان فضانورد آژانس فضایی اروپا انتخاب شد.

با تعدادی از فضانوردان برای آموزش به مرکز فضانوردان در کلن آلمان رفت و بعد برای آموزش به مرکز آموزشی فضانوردان یوری گاگارین به روسیه رفت و در مورد فضاپیمای سایوز آموزش های فراوان دید همچنین او توسط ناسا برای آموزش های تخصصی در هیوستون در آگوست سال 1996 انتخاب شد.

خرید انواع کتاب های مربوط به فیزیک

هشت سال پس از اینکه صلاحیت شرکت در ماموریت های فضایی را بدست آورد او در اولین ماموریتش یعنی STS-116 در 9 دسامبر سال 2006 با شاتل فضایی دیسکاوری به فضا پرواز کرد.

در طول ماموریت 13 روزه، فوگلسانگ در طی دو پیاده روی فضایی سخت افزارهایی را برای ایستگاه فضایی بین المللی  نصب کرد و سیم کشی سیستم برق آن را بررسی کرد و در طی 18 ساعت پیاده روی فضایی، فضاپیمای دیسکاوری در 22 دسامبر به زمین بازگشت.

خرید کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

دومین پرواز فضایی فوگلسانگ STS-128 بود که با فضا پیمای دیسکاوری در 29 اوت سال 2009 به سمت ایستگاه بین المللی فضایی رفت و این ماموریت تقریبا 14 روز به طول انجامید و پس از انجام ماموریت در 11 سپتامبر بر روی زمین فرود آمد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.