شیخ مظفر شکور فضانورد و جراح ارتوپد مالزیایی

فضانورد ارتوپد

شیخ مظفر شکور فضانورد و جراح ارتوپد مالزیایی

شیخ مظفر شکور فضانورد و جراح ارتوپد مالزیایی

شیخ مظفر شکور در 27 ژوییه 1972 در مالزی به دنیا آمد و اولین جراح ارتوپد مالزیایی بوده که به فضا رفته است. او مدرک پزشکی جراحیش را از هند دریافت کرد و درجه تخصصش را از دانشگاه کوالالامپور دریافت کرد و در یک بیمارستان دانشگاه مالزی به عنوان ارتوپد مشغول به کار شد.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجل علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

او در سال 2006 از بین 11000 متقاضی برای ورود به برنامه فضایی مالزی یعنی آنگکساوان انتخاب شد. این برنامه محصول توافق مالزی و روسیه است که در آن مالزی 18 جت جنگنده روسی را خریداری کرد و به همین ترتیب روسیه برنامه ای ترتیب داد تا یک فضانورد مالزیایی را برای ماموریت فضایی به ایستگاه بین المللی فضا بفرستد و به و آموزش دهد.

مطبوعات حاضر در مالزی مقدمات سفر 10 روزه شیخ مظفر شکور را به دقت دنبال میکردند، در نهایت او شهرت یافت، ودر در 10 اکتبر 2007 او با یوری مالنچنکو از روسیه و پگی ویتسون از آمریکا، از قزاقستان با سایوز TMA-11 به فضا پرتاب شدند.

شیخ مظفر شکور در ماه رمضان در فضا روزه گرفت که این کار برای او چالش برانگیز بود، شیخ مظفر شکور در فضا پیمایی قرار داشت که هر 24 ساعت 16 بار به دور زمین میچرخید بنابراین دولت مالزی تصمیم گرفت تا به او در انجام فعالیت های روزانه و دینی اش کمک کند، پس 150 روحانی و اندیشمند اسلامی را گرد هم آورد تا در کتابچه ای تمامی دستورالعمل ها مناسب را جهت انجام انواع مناسبت ها در ایستگاه بین المللی فضایی تهیه کنند ، شیخ مظفر شکور و قتی در ایستگاه فضایی بود یک سری آزمایشات علمی وصنعتی و پزشکی انجام داد و برای بچه های مدرسه ای نیز یک ویدیو آموزشی ضبط کرد و او در 21 اکتبر  با سایوزTMA-10 به زمین بازگشت.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.