افق رویداد چیست؟

مرتبط با سیاهچاله

افق رویداد چیست؟

افق رویداد چیست؟

افق رویداد، مرزی که حدود یک سیاهچاله را مشخص می کند. در افق رویداد، سرعت فرار برابر با سرعت نور است.برای مطالعه کامل مقاله با مجله علمی آندرومدامگ همراه باشید.

در علم فیزیک ما دقیقا باید دنبال منشا جهان بگدریم این منشا به ما خواهد گفت که سرگذشت ما چه بوده است حال اکثر سازمان های فضایی مثل ناسا نیز مواردی را از گذشته تا به الان بررسی نموده اند. این موارد بررسی شده بسیار جای تامل دارد چون بشر تاکنون نتوانسته خودش به خارج از منظومه شمسی برود و لی باز کشف مواردی در سیارات دور و نزدیک مثل نپتون و یا ماه می تواند به بشر کمک کند تا کمی از رمز و رموز موجود در دنیا بهره مند شود. بهره مندی بشر نیز باعث میشود تا طرز فکرش تغییر نماید.

از آنجایی که نسبیت عام بیان می کند که هیچ چیز نمی تواند سریعتر از سرعت نور حرکت کند، هیچ چیز در داخل افق رویداد هرگز نمی تواند از مرز عبور کند و از آن فراتر بگریزد، از جمله نور را نیز شامل می شود. بنابراین، هیچ چیزی که وارد سیاهچاله می شود نمی تواند خارج شود یا از خارج از افق رویداد قابل مشاهده باشد.

به همین ترتیب، هر تشعشع تولید شده در داخل افق هرگز نمی تواند از آن خارج شود. برای یک سیاهچاله بدون چرخش، شعاع شوارتزشیلد یک افق رویداد کروی را مشخص می کند. سیاه‌چاله‌های در حال چرخش افق‌های رویداد غیرکروی دارند. از آنجایی که افق رویداد یک سطح مادی نیست، بلکه صرفاً یک مرز تعیین شده از نظر ریاضی تعریف شده است، هیچ چیز مانع از ورود ماده یا تابش به سیاهچاله نمی شود، بلکه فقط از آن خارج می شود.

اگرچه خود سیاهچاله ها ممکن است انرژی تابش نکنند، تابش الکترومغناطیسی و ذرات ماده ممکن است از خارج از افق رویداد از طریق تابش هاوکینگ تابش شوند.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.