آینه های تلسکوپ جیمز وب باز شدند

برنامه ریزی تلسکوپ جیمز وب

آینه های تلسکوپ جیمز وب باز شدند

آینه های تلسکوپ جیمز وب باز شدند

آینه های تلسکوپ جیمز وب قبل از این که این تلسکوپ وارد فضا شود باز شدند، این تلسکوپ قرار است که جایگزین تلسکوپ فضایی هابل شود. برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله آندرومدا مگ همراه باشید.

تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا آینه غول پیکر خود را برای آخرین بار پیش از پرتاب 31 اکتبر باز می کند تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا آینه بزرگ طلای خود را برای آخرین بار روی زمین پیش از پرتاب برنامه ریزی شده خود در اواخر سال جاری باز کرد.

وب 9.8 میلیارد دلاری ، که به عنوان جانشین تلسکوپ فضایی هابل ناسا معرفی می شود ، به تازگی در حین آزمایش در تأسیسات سازنده اصلی خود نورثروپ گرومن گفت که این غول هوا فضا آینه اولیه 21.3 فوت (6.5 متر) خود را باز کرده است.

این آینه که از 18 بخش شش ضلعی تشکیل شده است ، بیش از حد گسترده است که در داخل موشک بار هر موشک فعلی قابل استفاده نیست ، بنابراین پس از رسیدن به فضا ، با یک پیکربندی فشرده پرتاب می شود. اعضای تیم مأموریت گفتند که این آزمون در حال انجام آخرین آزمایش مهم برای سیستم آینه است و تکمیل آن یک نقطه عطف بزرگ در مسیر پرتاب است.

لی فینبرگ مدیر وب در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در گرینبلت ، مریلند ، در بیانیه ای گفت ، این  عنصر تلسکوپ نوری ، فقط دنباله آزمایش استقرار نهایی نیست که تیم آماده کرده است تا وب را برای زندگی در فضا آماده کند ، اما به این معنی است که وقتی کار ما تمام می شود ، آینه اولیه برای پرتاب در جای خود قفل می شود.”.

فاینبرگ اضافه کرد، فکر کردن در مورد صدها انسان فداکار در کل کشور که برای طراحی و ساخت آینه اولیه بسیار سخت تلاش کرده اند و اکنون می دانیم که پرتاب بسیار نزدیک است.

جیمز وب قرار است در تاریخ 31 اکتبر از کورو ، گویان فرانسه ، از بالای موشک Arianespace Ariane 5 بلند شود. این تلسکوپ عظیم به سمت زمین-خورشید نقطه لاگرانژ2 ، یک نقطه ثابت گرانشی در فضا در حدود 930،000 مایل (1.5 میلیون کیلومتر) از سیاره اصلی خود راه خواهد یافت.

وب برای مشاهده کیهان در نور مادون قرمز طراحی شده است. برای چنین کاری لازم است که تلسکوپ و ابزارهای علمی آن کاملاً خنک باقی بمانند ، بنابراین وب علاوه بر آینه اصلی خود – سایه بان آفتاب به اندازه یک زمین تنیس و ورزشگاه بزرگ دیگری است که قابل استفاده است.

خرید انواع دوربین های فیلمبرداری و عکاسی

13،670 پوند دامنه (6200 کیلوگرم) پس از روشن شدن و راه اندازی ، مورد تقاضای بسیاری خواهد بود. به عنوان مثال ، ستاره شناسان از وب برای یافتن نشانه هایی از حیات در جو سیارات بیگانه اطراف و بررسی اولین ستاره ها و کهکشان هایی که در جهان شکل گرفته اند ، از جمله کارهای دیگر ، استفاده می کنند.

اریک اسمیت ، دانشمند برنامه تلسکوپ فضایی جیمز وب در مقر ناسا در واشنگتن دی سی ، طی یک کنفرانس خبری امروز (11 مه) گفت: ” جیمز وب قرار است تمام مراحل تاریخ کیهانی و انواع مختلف پدیده ها را مطالعه کند.”

اسمیت افزود: “قابلیت کشف  جیمز وب فقط توسط تصورات ما محدود می شود و دانشمندان در سراسر جهان به زودی از این رصدخانه با اهداف عمومی استفاده می کنند تا ما را به مکانهایی برسانند که قبلاً آرزوی رفتن آنها را نداریم.”

در ابتدا انتظار می رفت که چنین کاری خیلی زودتر و با هزینه قابل توجهی کمتر آغاز شود. از سال 2009، برآورد قیمت ماموریت جیمز وب  تقریباً دو برابر شده است و  از تاریخ شروع هدف گذاری شده حدود هفت سال به تأخیر افتاده است.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.