آیلین کالینز خلبان و فضانورد آمریکا

اولین زن خلبان

آیلین کالینز خلبان و فضانورد آمریکا

آیلین کالینز خلبان و فضانورد آمریکا

آیلین کالینز در 19 نوامبر 1956 در آمریکا بدنیا آمد و اولین زن خلبان بود که در زمان های بعد به عنوان فرمانده شاتل فضایی آمریکا منصوب شد. برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

عشق کالینز به هواپیما از کودکی آغاز شد و در 19 سالگی پولی را که از مشاغل پاره وقت بدست می آورد را پس انداز کرد تا با آن در کلاس های آموزش پرواز شرکت کند. در در سال 1978 با مدرک لیسانس در ریاضیات و اقتصاد از دانشگاه نیویورک فارغ التحصیل شد.

و به عنوان یکی از چهار زن برتر در دوره آموزشی خلبانی نیروی هوایی آمریکا انتخاب شد. و بعد ها هنگامیک ه در آموزش نیروی هوایی بود علاقه خودش را به فضانورد شدن پیدا کرد.

در سال 1979 او به عنوان اولین زن در نیروی هوایی بود و به مدت 11 سال هم پرواز و ریاضی را به دیگران آموزش میداد، البته او آموزش خود را در موسسه فناوری نیروی هوایی ادامه داد و یکی از اولین زنانی بود که در حوزه نیروی هوایی فعالیت داشته و در سال 1990 از آن فارغ التحصیل شده است او در نهایت درجه سرهنگ نیروی هوایی را دریافت کرد . کالینز در سال 1990 به عنوان فضانورد انتخاب شد و همچنین اولین خلبان زنی بود که در 1995 توانست به ایستگاه فضایی میر برود.

کالینز اولین زنی بود که دز ژوییه 1999 فرماندی ماموریت یک شاتل فضایی را عهده دارد بود. البته او ماموریت ها وخدمات زیادی را نیز در حوزه هوا و فضا انجام داده و تلاش هایش قابل تقدیر می باشند.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.