نیرید یکی از قمرهای نپتون

سومین قمر بزرگ

نیرید یکی از قمرهای نپتون

نیرید یکی از قمرهای نپتون

نیرید سومین قمر بزرگ شناخته شده نپتون و دومین قمر کشف شده می باشد. در سال 1949 توسط ستاره شناس هلندی جرارد پی کوییپر کشف شد، نام این قمر از نام خدای دریا نرئید گرفته شده است.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله عملی آندرومدا مگ همراه باشید.

نیرید دارای قطری در حدود 340 کیلومتر است و این قمر به دور نپتون با یک دوره زمانی بیش از 360 روز در مداری بیضی شکل میچرخد و تا به الان غیر عادی ترین قمر شناخته شده است که بیش از 7 درجه به سمت استوای نپتون نیز تمایل دارد. فاصله متوسط آن از نپتون 5513400 کیلومتر است که تقریبا 15 برابر دورتر از نزدیک ترین قمر شناخته شده یعنی تریتون از نپتون است.

خرید کتاب های قانون جذب و موفقیت در کسب و کار

نیرید حالت ضعیفی دارد ورصد آن از طریق تلسکوپ های زمینی کار دشواری است و اطلاعات کمی نیز در مورد آن وجود دارد. داده هایی که از وویجر 2 در سال 1989 به زمین رسید ترکیب نیرید را یخ و سیلیکات نشان داده است. مدار عجیب نیرید طوری است که نشان میدهد تریتون توسط گرانش نپتون گیر افتاده است و میلیارد ها سال است که باعث اختلال در قمرهای نپتون نیز شده است. از سوی دیگر نیرید ممکن است حاصل جرمی باشد که در جای دگیر از منظومه شمسی تشکیل شده است.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.