رنگ خورشید چه رنگی است

خورشید چه رنگی است

رنگ خورشید چه رنگی است

رنگ خورشید چه رنگی است

اگر ذهن خود را به مدرسه برگردانده اید و می توانید به یاد بیاورید که معلم شما از منشور برای ایجاد یک رنگین کمان مصنوعی نور استفاده میکرده است، پس احتمالاً از قبل پاسخ این سوال را می دانید.در ادامه مقاله با آندرومدا مگ همراه باشید تا اطلاعات کاملی درباره رنگ خورشید به دست آورید.

کریستوفر بیرد، استادیار فیزیک در دانشگاه وست تگزاس در کانیون، تگزاس گفت: کل خورشید و همه لایه های آن درخشان هستند.”رنگ خورشید”طیف رنگهای موجود در نور خورشید است که از یک کنش متقابل پیچیده در تمام قسمتهای خورشید ناشی می شود.”

بنابراین اساساً، اگر می خواهیم بفهمیم خورشید چه رنگی است، باید پرتوهای خورشید را در کره زمین تشریح کنیم و آنها را به صورت کمی نشان دهیم. چند روش مختلف برای انجام این کار وجود دارد و آنها به خصوص از فن آوری بالایی برخوردار نیستند – در حقیقت، احتمالاً اکثر بچه ها نسخه ای از این آزمایش را انجام داده اند.

بیرد به Live Science گفت: “محتوای رنگی یک پرتو نور را می توان با عبور پرتو از طریق منشور به راحتی تشخیص داد.” “این اشیا دستی ساده، ارزان، پرتوی نور را به اجزای مختلف رنگ خالص آن گسترش می دهند. هر رنگ خالص دارای یک فرکانس موج مشخص است.” به همین دلیل دانشمندان تمایل دارند از کلمات “رنگ” و “فرکانس” به جای یکدیگر استفاده کنند، زیرا پرتوی از نور توسط فرکانس آن تعریف می شود – برای نور مرئی ، قرمز کمترین فرکانس و بنفش بیشترین فرکانس را دارد. دامنه رنگها یا فرکانسهای موجود در یک پرتو نور را طیف می نامند.

هنگامی که ما پرتوهای خورشیدی را از طریق یک منشور هدایت می کنیم، می بینیم که تمام رنگ های رنگین کمان از انتهای دیگر بیرون می آیند. این بدان معناست که ما تمام رنگهایی را که برای چشم انسان قابل مشاهده است می بینیم.

بیرد گفت: “بنابراین خورشید سفید است”، زیرا سفید از همه رنگ ها تشکیل شده است.

روش کمی پیچیده تر برای انجام این کار با یک دوربین انجام می شود ، که اندازه گیری کمی روشنایی برخورد با پیکسل های مختلف را انجام می دهد، و بنابراین راهی به ما می دهد تا روشنایی فرکانس های مختلف طیف خورشیدی را ترسیم کنیم. اگر یک فرکانس خاص به طور مداوم از هر فرکانس دیگر روشن باشد، می توانیم نتیجه بگیریم که خورشید سایه ای از آن رنگ است، اما این طور نیست. بیرد گفت: “وقتی این كار را انجام می دهیم ، به لحاظ كمی در می یابیم كه همه رنگهای قابل مشاهده در نور خورشید به میزان تقریبی برابر وجود دارند.”

به طور انتقادی، این فرکانس ها دقیقاً به همان میزان وجود ندارند ، فقط این است که مقدار تنوع نورها  به اندازه کافی معنی دار نیستند. بیرد گفت: “اجزای رنگی نور خورشید آنقدر نزدیك هستند كه در مقادیر مساوی وجود داشته باشند كه گفتن حرف سفید خورشید نسبت به زرد، نارنجی یا هر رنگ منفرد و خالص بسیار صحیح تر است.”بنابراین نور خورشید سفید رنگ است.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.